Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
  • Overlevelsesguide til når din webløsning er nede

    Overlevelsesguide til når din webløsning er nede

    6. juli 2016

    Hos IMPACT sker det, at vi har hel- og halvdesperate onlineansvarlige i røret, fordi den løsning, de er ansvarlige for, ikke performer optimalt eller (gisp) er helt og aldeles nede. Vi har skrevet en step-by-step guide til dig, der hurtigst muligt skal have din webløsning på ret køl. Vi er mange, der allerede nu er ferieramte og derfor er det endnu vigtigere at tjekke op på, at de rigtige mennesker får besked på det rette tidspunkt.

  • GUIDE: GOOGLE SEARCH CONSOLE – SÅDAN OPTIMERER DU DIN CTR

    GUIDE: GOOGLE SEARCH CONSOLE – SÅDAN OPTIMERER DU DIN CTR

    2 kommentarer 24. juni 2016

    Bruger du tid på at identificere, hvor du kun gør noget halvt så godt på dit website, som du burde? Og hvordan andre måske gør det bedre? Det er ofte en god iagttagelse, der endda kan mærkes på bundlinjen. For hvad er det lige, du mangler, for at din landing page kommer på side 1 i søgeresultaterne? Vi giver dig her en guide til, hvordan du med Google Search Console kan få en bedre indsigt i kunderejsen og dermed forbedre din Click Through Rate.

  • Google I/O: De vigtigste e-commerce take aways

    Google I/O: De vigtigste e-commerce take aways

    27. maj 2016

    IMPACTs Google-ekspert og Frontend Manager, Filip Bruun Bech-Larsen, var i sidste uge med på Googles årlige udviklerkonference - Google I/O. I dette indlæg giver han dig de vigtigste e-commerce take aways fra konferencen.

  • 9 tips: Øg salget med forbedret søgefunktion

    9 tips: Øg salget med forbedret søgefunktion

    2 kommentarer 10. maj 2016

    På alt for mange webshops er den interne søgefunktion et underprioriteret område. Men hvis du ønsker at øge omsætningen i din webshop, er søgefunktionen et oplagt sted at sætte ind. De brugere, der anvender søgefunktionen, konverterer nemlig langt bedre, end brugere, der ikke søger. Vi giver dig her 9 konkrete tips til, hvordan du styrker din søgefunktionalitet og booster din omsætning.

  • De 9 vigtigste take aways fra Clever Content 16 – Skandinaviens største Content Marketing konference

    De 9 vigtigste take aways fra Clever Content 16 – Skandinaviens største Content Marketing konference

    14. april 2016

    Var du ikke på Clever Content 16 - Nordens største Content Marketing konference, med et af de bedste setups uden for USA? Fortvivl ej! Vi sendte Kent Lyager Laursen, IMPACTs Content Marketing Specialist, afsted som vores og jeres repræsentant. Herunder lister Kent de 9 vigtigste take aways fra konferencen.

  • Nu kommer der moms på fragt

    Nu kommer der moms på fragt

    29. marts 2016

    E-handelsvirksomheder, der i dag anvender SKATs lempelige postordremodel om momsfrie udlæg, vil fra 1. august 2016 ikke længere kunne anvende ordningen. Det gør i sidste ende den enkelte handel dyrere, og forventningen er, at de fleste virksomheder vil lægge meromkostningen over på forbrugerne. Moms-rådgiver Helle Plagborg hos EY har skrevet et indlæg, der gør dig klogere på den forestående ændring.

  • Bliv klogere på Google Analytics 360

    Bliv klogere på Google Analytics 360

    16. marts 2016

    Google har i dag offentliggjort en opdatering af Deres Analytics pakke under navnet ’Google Analytics 360’. Martin Skøtt, der er vores Manager for Traffic & Insights, har kigget lidt nærmere på pakkens seks forskellige produkter, og hvad du kan bruge dem til.

  • Content Delivery Network: Når load tid koster på omsætningen

    Content Delivery Network: Når load tid koster på omsætningen

    12. februar 2016

    Vidste du, at blot et sekunds forsinkelse i load tid kan forringe din konvertering med hele 7 %? Hvor hurtigt dit site loader er altså afgørende for din omsætning, og her kan brugen af Content Delivery Network(CDN) være en løsning. IMPACTS Frontend Manager, Mikkel Stærk, har skrevet et blogindlæg, der introducerer dig til konceptet.

  • 7 TING SUCCESFULDE PROJEKTLEDERE ALDRIG GØR

    7 TING SUCCESFULDE PROJEKTLEDERE ALDRIG GØR

    27. januar 2016

    Som projektleder har man groft sagt gjort det til sin levevej at håndtere udfordringer på daglig basis. Jeg har i hvert fald aldrig mødt en projektleder, der ikke kunne snakke med om uforudsete hændelser, fejlslagen kommunikation og frustration blandt projektdeltagerne. Jeg har selv en del dyrt købt erfaring med i baggagen, og selvom det uden tvivl har gjort mig til en skarpere projektleder, så er der en del, jeg ville ønske, at jeg havde vidst. Jeg har samlet de 7 vigtigste ting, som succesfulde projektledere aldrig gør.

  • B2B e-handel: Sådan griber I det an

    B2B e-handel: Sådan griber I det an

    12. november 2015

    Den digitale udvikling kører for fulde omdrejninger, og hvert år sættes der omsætningsrekorder inden for B2C e-handel. B2B har historisk set levet i skyggen af det mere kommercielle B2C, men det ændrer sig i øjeblikket. Hvordan kommer I selv ud over rampen og understøtter jeres omsætning med B2B e-handel?

  • BEST OF Digital Marketing: Tips til julehandlen

    BEST OF Digital Marketing: Tips til julehandlen

    2. november 2015

    Hvordan sikrer du en optimal julerejse for dine kunder – og en indbringende højtid for din virksomhed? Vores Digitale Marketing specialister giver dig i dette blogindlæg deres allerbedste råd, så du kan få julens trængsel og alarm til foregå hos lige netop dig, fremfor konkurrenterne.

  • 10 uundgåelige argumenter: derfor bør du have en content-strategi

    10 uundgåelige argumenter: derfor bør du have en content-strategi

    9. oktober 2015

    Her får du de 10 argumenter, som du kan bruge til at overbevise din chef om vigtigheden af en content-strategi. Vores Content-specialist, Kent Lyager Laursen, er netop hjemvendt fra Content Marketing World 2015 i Ohio med de nyeste content marketing-værktøjer i rygsækken. De 10 argumenter kan du efterfølgende bruge som kvalitativ rettesnor for, om din content-strategi så holder vand, når du er færdig med at udvikle den.

  • Er dit digitale setup og mindset gearet til eksponentiel vækst?

    Er dit digitale setup og mindset gearet til eksponentiel vækst?

    24. september 2015

    Noget af det, der kendetegner tidens mest succesfulde virksomheder, er deres evne til at håndtere ekstrem vækst. Vores Concept & Tech. Director, Ask Ullerup, har skrevet et blogindlæg, der gør dig klogere på, hvorfor og hvordan du gearer din virksomhed til eksponentiel vækst.

  • 5 afgørende trin i udviklingen af din omnichannel-strategi

    5 afgørende trin i udviklingen af din omnichannel-strategi

    18. september 2015

    ”Playing to win - the omni-channel challenge”. Sådan indleder Lars Willumsen, Senior E-Business Consultant hos IMPACT, dette indlæg om, hvordan du forbereder dig bedst muligt til udviklingen af den sømløse omnichannel-strategi. Den strategi, som lever op til dine kunders krav og lytter til deres behov.

  • FÅ INDBLIK I DIN VIRKSOMHEDS DATAMÆNGDER

    FÅ INDBLIK I DIN VIRKSOMHEDS DATAMÆNGDER

    11. september 2015

    Behovet for at få indblik i større mængder data stiger i takt med den stigende interesse for datadreven forretningsudvikling. At kunne sammenholde, visualisere og forstå datamængder af en vis størrelse giver virksomheder et strategisk og samtidig operationelt værktøj, de kan operere og styre udfra. I IMPACT udnytter vi Klipfolio til at optimere på vores dataudnyttelse - og dermed vores kunders forretningsstrategiske beslutningsgrundlag.

  • Solr’s mange muligheder

    Solr’s mange muligheder

    20. august 2015

    SOLR er en god gammel kending for mange, men for dem, som ikke kender produktet som #1 søgemaskine, arrangerede vi en aften, hvor vi fortalte om mulighederne.

  • KUNDEREJSEN BLIVER DET NYE KONKURRENCEPARAMETER

    KUNDEREJSEN BLIVER DET NYE KONKURRENCEPARAMETER

    13. august 2015

    På sidstedagen af Salesforce Connections konkluderede keynote speaker Joel Book fra Marketing Insights, at vigtigheden af at forstå og operationalisere ”kunderejsen” helt klart var det gennemgående tema på tværs af de mange indlæg over de tætpakkede 4 dage på verdens største digital marketing konference.

  • Tracking af B2B og B2C på samme webshop

    Tracking af B2B og B2C på samme webshop

    11. august 2015

    Hos IMPACT har vi mange kunder indenfor både B2B og B2C segmentet. Nogle af kunderne har tilmed begge dele på samme webshop, hvilket kan give nogle udfordringer i forhold til webanalyse. Lad os kigge på de mulige løsninger i prioriteret rækkefølge.

  • GULDET LIGGER FOR ENDEN AF DEN DIGITALE REGNBUE

    GULDET LIGGER FOR ENDEN AF DEN DIGITALE REGNBUE

    1 kommentar 26. juni 2015

    Hos IMPACT ved vi en hel masse om, hvordan man gør sin digital commerce til en guldgrube, og det deler vi meget gerne med omverdenen. IMPACTs Digital Marketing Director, Michael Ingemann, har netop bidraget til LETT Advokaters publikation om de juridiske og praktiske problemstillinger, der følger i kølvandet på arbejdet med e-handel og markedsføring på nettet. I dette blogindlæg reflekterer Michael over de danske bestyrelsers digitale fokus og knytter det til digitaliseringens muligheder og pitfalls.

  • KEY TAKEAWAYS FRA SALESFORCE CONNECTIONS NEW YORK

    KEY TAKEAWAYS FRA SALESFORCE CONNECTIONS NEW YORK

    22. juni 2015

    Oplevelsen var klar, at når software nedbryder siloerne mellem kanalerne, opstår der nye muligheder for marketeers, for at komme tættere på kunden. Og samtidig muligheder for at den samlede organisation samarbejder om at levere en integreret oplevelse for kunden.