Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
Bliv klogere på Google Analytics 360

Bliv klogere på Google Analytics 360

16. marts 2016

Google har i dag offentliggjort en opdatering af Deres Analytics pakke under navnet ’Google Analytics 360’. Martin Skøtt, der er vores Manager for Traffic & Insights, har kigget lidt nærmere på pakkens seks forskellige produkter, og hvad du kan bruge dem til.

Den samlede løsning, der præsenteres i Google Analytics 360, gør, at Google bevæger sig op i markedet og efterhånden har det, der minder om en Enterprise Suite, som vi kender det fra Adobe, Oracle m.fl.. Med pakken gør Google et forsøg på at matche den lange række af behov og krav, der stilles i specielt større virksomheder inden for data, tracking, sikkerhed, datavisualisering, integration m.m.

Der er seks produkter i Google Analytics 360, og af disse er tre af dem i beta:

Google Audience Center 360

Google Audience Center 360 (beta) er en Data Management Platform. Med denne DMP kan marketingmedarbejderen koble data op på en profil, med det formål at kunne segmentere og målrette i højere grad end tidligere. Det er værd at bemærke, at det er både 1., 2., & 3. parts data, hvilket gør dette ekstra interessant af arbejde med. Det er integreret til Google og DoubleClick ud af kassen, men mon ikke andre platforme kommer med kobling til dette snarest.

Google Optimize 360

Google Optimize 360 (beta) er et tool til test og personalisering. Det giver mulighed for at bruge profil- og adfærdsdata til at personalisere brugeroplevelser på websites. Ligeledes er testdelen blevet styrket, så Google vil tage kampen op med 3. part tools til splittests o. lign. Det bliver interessant at se, om persona-håndtering og context marketing for alvor flytter ind hos dette tool og bliver reelt et alternativ til andre tools.

Google Data Studio 360

Google Data Studio 360 (beta) er et længe ventet tool til rapportering og datavisualisering i dashboards. Det Google til dato har leveret har været skræmmende ringe, hvorfor systemer som Klipfolio, Geckoboard og Tableau har været foretrukket. Planen er, det skal kunne vise dine vigtigste KPI’er på en flot og visuel måde og generere rapporter, der er nemmere at og opbygge og bruge. Det er tæt knyttet med Google Docs, så jeg glæder mig til at følge dette, da det helt sikkert kan minimere uproduktiv tid for alle os, der arbejder med online marketing.

Google Tag Manager 360

Google Tag Manager 360, har fået et nyt navn. Ellers er alt som det velkendte og fantastiske Tag Management produkt til at styre scripts på sites, uden at skulle have en udvikler til at implementere og opdatere ved små ændringer.

Google Analytics 360

Google Analytics 360, er det nye navn for Google Analytics Premium, hvor Google sammen med navneændringen lover nye, stærke features i de kommende måneder. Med Google Analytics 360 kan du fortsat undgå samplet data, opnå hurtigere hastighed, dataopdatering på 4 timer og meget andet godt.

Google Attribution 360

Google Attribution 360, er navnet på produktet, som tidligere hed Adometry. Det er dog omskrevet af Google, så det skulle være en smule anderledes end tidligere. Med dette tool har du mulighed for at måle på, hvordan online og offline påvirker hinanden, samt hvordan de forskellige kanaler understøtter hinanden i kunderejsen. Dette kan hjælpe med at lave det optimale marketingmix for virksomheden.

 

Vi smøger ærmerne op…

Med de nye tiltag styrker Google sin position ved at hjælpe marketeers med at navigere imellem optimeringer, rapportering og marketingmixet. Som alt andet Google udgiver, er det relativt nemt at komme i gang med, mens det kan kræve en stor indsats at mestre disciplinerne.

Vi følger selvfølgelig op her på bloggen, når vi har haft mulighed for at teste og applicere både nye og opdaterede produkter, på vores kunders løsninger. Smid endelig gerne en kommentar, når du selv har haft mulighed for at udforske pakkens fordele og/eller begrænsninger.

IMPACT er den foretrukne e-commerce partner for en lang række af landets førende virksomheder. Vi lever og ånder for digital forretningsudvikling, og i tæt samarbejde med vores kunder udarbejder vi nytænkende omni channel e-commerce, funderet på solid og visionær forretningsforståelse. Vores succeskriterium er uden undtagelse stærke og målbare resultater, for vi er drevet af ambitionen om at styrke og udvikle vores kunders forretning mest muligt.

Kontakt IMPACT

Send min besked

Knyt en kommentar til indlægget