Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
  • Tracking af B2B og B2C på samme webshop

    Tracking af B2B og B2C på samme webshop

    11. august 2015

    Hos IMPACT har vi mange kunder indenfor både B2B og B2C segmentet. Nogle af kunderne har tilmed begge dele på samme webshop, hvilket kan give nogle udfordringer i forhold til webanalyse. Lad os kigge på de mulige løsninger i prioriteret rækkefølge.

  • GULDET LIGGER FOR ENDEN AF DEN DIGITALE REGNBUE

    GULDET LIGGER FOR ENDEN AF DEN DIGITALE REGNBUE

    1 kommentar 26. juni 2015

    Hos IMPACT ved vi en hel masse om, hvordan man gør sin digital commerce til en guldgrube, og det deler vi meget gerne med omverdenen. IMPACTs Digital Marketing Director, Michael Ingemann, har netop bidraget til LETT Advokaters publikation om de juridiske og praktiske problemstillinger, der følger i kølvandet på arbejdet med e-handel og markedsføring på nettet. I dette blogindlæg reflekterer Michael over de danske bestyrelsers digitale fokus og knytter det til digitaliseringens muligheder og pitfalls.

  • KEY TAKEAWAYS FRA SALESFORCE CONNECTIONS NEW YORK

    KEY TAKEAWAYS FRA SALESFORCE CONNECTIONS NEW YORK

    22. juni 2015

    Oplevelsen var klar, at når software nedbryder siloerne mellem kanalerne, opstår der nye muligheder for marketeers, for at komme tættere på kunden. Og samtidig muligheder for at den samlede organisation samarbejder om at levere en integreret oplevelse for kunden.

  • 5 key takeaway fra SMX London 2015 som du skal have styr på, hvis du vil vinde i fremtidens søgemaskiner

    5 key takeaway fra SMX London 2015 som du skal have styr på, hvis du vil vinde i fremtidens søgemaskiner

    16. juni 2015

    Hos IMPACT stræber vi altid efter at være førende på viden indenfor digital markedsføring, og derfor var vi for nyligt repræsenteret i London ved verdens største konference for markedsføring i søgemaskinerne. Det var to dage med nyeste viden om brugeradfærd og søgemaskineteknolo ...

  • Øg din konvertering med Quick Actions

    Øg din konvertering med Quick Actions

    19. maj 2015

    Er du på udkig efter nye måder at øge din online konvertering og omsætning på, skulle du måske overveje at se nærmere på Quick Actions i forbindelse med transaktionelle e-mails. De kan give værdi til nye såvel som eksisterende user flows.

  • 125 måder at måle din virksomheds Content Marketing-effekt på: Få det fulde KPI-overblik

    125 måder at måle din virksomheds Content Marketing-effekt på: Få det fulde KPI-overblik

    10 kommentarer 29. april 2015

    Danske virksomheder arbejder i stigende grad med Content Marketing, og budgetandelen til udvikling af content bliver større og større. Alligevel arbejder kun en fåtal med en konkret Content Marketing-strategi, og færre endnu ved, hvordan de skal måle effekten af deres content-indsats. Men det behøver faktisk ikke være så svært. Dette blogindlæg giver dig 125 bud på relevante KPI'ere til at måle din succes med Content Marketing.

  • Ny status på Googles mobilopdatering: Ikke-mobilvenlige sites begynder at miste trafik

    Ny status på Googles mobilopdatering: Ikke-mobilvenlige sites begynder at miste trafik

    28. april 2015

    Det er en uge siden Googles mobilopdatering. Vores nyeste data viser nu en lille fordel til mobilvenlige sites.

  • Effekten af Googles mobilopdatering – indtil videre ingen straf for ikke-mobilvenlige sites

    Effekten af Googles mobilopdatering – indtil videre ingen straf for ikke-mobilvenlige sites

    1 kommentar 22. april 2015

    I går, den 21. april, begyndte Google udrulning af den mobilopdatering, som har fået tilnavnet mobilegeddon fordi den forventes at straffe ikke-mobilvenlige sites og give dem markant dårligere placeringer, når der søges på en mobiltelefon på Google. Indtil videre viser det sig dog ikke at være tilfældet.

  • Spørgsmål og svar til Googles mobilopdatering 21. april

    Spørgsmål og svar til Googles mobilopdatering 21. april

    1 kommentar 10. april 2015

    Lige siden Google annoncerede, at de begynder at bruge mobilvenlighed som en ranking faktor, er vi blevet bombarderet med spørgsmål, og dem har vi samlet her.

  • 3 ideer til unikt content

    3 ideer til unikt content

    1. april 2015

    At skrive godt content handler i høj grad om at spille på sine styrker – og ikke mindst sin unikke viden. Vi giver her tre gode bud på, hvordan du kan udnytte din viden om dine produkter og dine kunder til at skabe unikt content.

  • Digital B2B Marketing: hvad er nøglen til succes egentlig?

    Digital B2B Marketing: hvad er nøglen til succes egentlig?

    2 kommentarer 30. januar 2015

    I dette blogindlæg gennemgår vi nogle af de key take-aways, vi tog med os fra den for nyligt løbet af stablen ”Digital B2B Marketing Conference” i København. Det gennemgående tema på konferencen var i høj grad sammenspillet mellem det ”hårde” og det ”bløde” samt fokuseringen på kunderejsen og det skræddersyede digitale økosystem.

  • Hvordan designer man til en bradepande?

    Hvordan designer man til en bradepande?

    30. januar 2015

    iPhone 6 er fin. Stor, tynd, med runde hjørner. Det kan vi godt lide. Men hvad med os, der ikke har store lommer og klaverfingre? Hvordan laver vi den bedste oplevelse til bradepanden iPhone 6? Der er flere måder at holde sin telefon på. Nogle bruger to hænder. Andre bruger en. ...

  • 7 vigtige erfaringer fra Black Friday

    7 vigtige erfaringer fra Black Friday

    23. december 2014

    Black Friday slog alle rekorder i Danmark i 2014. Vi har kigget lidt på tallene og giver dig her de 7 absolut vigtigste erfaringer fra Black Friday 2014.

  • BLACK FRIDAY BOOSTER E-HANDLEN

    BLACK FRIDAY BOOSTER E-HANDLEN

    27. november 2014

    Størstedelen af vores retail kunder er med i år, og meget tyder på, at det amerikanske fænomen har bredt sig til flere europæiske markeder. Hvorvidt Black Friday for alvor slår igennem i år på flere europæiske markeder bliver interessant at følge. Vi glæder os, og ser frem til at følge udviklingen og tendenserne nøje med henblik på at samle og analysere best practice eksempler til dig. UK og Danmark er gode eksempler på to europæiske markeder, hvor Black Friday for alvor har slået igennem, og hvor forbrugerne efterhånden forventer, at retailerne aktiverer Black Friday både i de fysiske butikker og online.

  • Sitecore MVP summit 2014

    Sitecore MVP summit 2014

    19. september 2014

    Som en af blot to danske ”Digital Strategist” MVP’er har vores Concept & Technology Manager, Ask Ullerup, netop deltaget i MVP summit i Barcelona. Eventet, der blev afholdt i forlængelse af Sitecore Symposium, bød blandt andet på sparring med Sitecores direktør, Michael Seifert, og introduktion til de nye features i Sitecore 8.

  • E-MAIL MARKETING: HAR DU STYR PÅ ’THE BASICS’?

    E-MAIL MARKETING: HAR DU STYR PÅ ’THE BASICS’?

    1 kommentar 3. september 2014

    I vores arbejde med dialog- og e-mail marketing støder vi ofte på virksomheder, som i deres iver efter at komme ud over stepperne, har glemt et par af de helt fundamentale ting, som bare skal være på plads, når man arbejder med e-commerce. Læs med her, og se om du har det grundlæggende på plads.

  • “Jeg vil godt bede om for 20kr UX”

    “Jeg vil godt bede om for 20kr UX”

    2. september 2014

    User Experience har længe været en disciplin i offerrollen, fordi den alt for ofte negligeres til knap-videnskab eller inddrages for sent i designprocessen. webdanmark.coms UX designer, Helle Jensen, deltog hen over sommeren i den årlige UXPA-konference. Og hun har gode nyheder med hjem om en disciplin, som så småt begynder at indtage sin retmæssige position.

  • HTTPS giver bedre placeringer – Men skal du bruge det?

    HTTPS giver bedre placeringer – Men skal du bruge det?

    1 kommentar 7. august 2014

    Google har netop meldt ud at de vil begynde at favorisere websites som bidrager til et sikkert internet ved at bruge HTTPS. Der er dermed mulighed for at få bedre placeringer og mere trafik fra søgemaskinerne, men inden du aktiverer det på dit website er der nogle ting du bør overveje.

  • Guide: Linkbuilding med content marketing

    Guide: Linkbuilding med content marketing

    25. juni 2014

    Vi har tidligere skrevet en guide til, hvordan du kommer i gang med at bruge Content Marketing. Nu går vi skridtet videre og sætter fokus på, hvordan du bruger dit indhold til at sikre indgående links og opnår større synlighed i søgemaskinerne.

  • Nye returregler – Nåede du det ikke?

    Nye returregler – Nåede du det ikke?

    18. juni 2014

    Fredag den 13. juni trådte EU’s harmoniserede returregler i kraft, og alle e-handlere skulle derfor meget gerne have opdateret deres handels- og leveringsbetingelser. Desværre kan vi se, at ikke alle har nået det, og derfor har vi skrevet nogle gode råd til, hvordan du hurtigst muligt retter op på skaden.