Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
  • Sitecore MVP summit 2014

    Sitecore MVP summit 2014

    19. september 2014

    Som en af blot to danske ”Digital Strategist” MVP’er har vores Concept & Technology Manager, Ask Ullerup, netop deltaget i MVP summit i Barcelona. Eventet, der blev afholdt i forlængelse af Sitecore Symposium, bød blandt andet på sparring med Sitecores direktør, Michael Seifert, og introduktion til de nye features i Sitecore 8.

  • E-MAIL MARKETING: HAR DU STYR PÅ ’THE BASICS’?

    E-MAIL MARKETING: HAR DU STYR PÅ ’THE BASICS’?

    1 kommentar 3. september 2014

    I vores arbejde med dialog- og e-mail marketing støder vi ofte på virksomheder, som i deres iver efter at komme ud over stepperne, har glemt et par af de helt fundamentale ting, som bare skal være på plads, når man arbejder med e-commerce. Læs med her, og se om du har det grundlæggende på plads.

  • “Jeg vil godt bede om for 20kr UX”

    “Jeg vil godt bede om for 20kr UX”

    2. september 2014

    User Experience har længe været en disciplin i offerrollen, fordi den alt for ofte negligeres til knap-videnskab eller inddrages for sent i designprocessen. webdanmark.coms UX designer, Helle Jensen, deltog hen over sommeren i den årlige UXPA-konference. Og hun har gode nyheder med hjem om en disciplin, som så småt begynder at indtage sin retmæssige position.

  • HTTPS giver bedre placeringer – Men skal du bruge det?

    HTTPS giver bedre placeringer – Men skal du bruge det?

    1 kommentar 7. august 2014

    Google har netop meldt ud at de vil begynde at favorisere websites som bidrager til et sikkert internet ved at bruge HTTPS. Der er dermed mulighed for at få bedre placeringer og mere trafik fra søgemaskinerne, men inden du aktiverer det på dit website er der nogle ting du bør overveje.

  • Guide: Linkbuilding med content marketing

    Guide: Linkbuilding med content marketing

    25. juni 2014

    Vi har tidligere skrevet en guide til, hvordan du kommer i gang med at bruge Content Marketing. Nu går vi skridtet videre og sætter fokus på, hvordan du bruger dit indhold til at sikre indgående links og opnår større synlighed i søgemaskinerne.

  • Nye returregler – Nåede du det ikke?

    Nye returregler – Nåede du det ikke?

    18. juni 2014

    Fredag den 13. juni trådte EU’s harmoniserede returregler i kraft, og alle e-handlere skulle derfor meget gerne have opdateret deres handels- og leveringsbetingelser. Desværre kan vi se, at ikke alle har nået det, og derfor har vi skrevet nogle gode råd til, hvordan du hurtigst muligt retter op på skaden.

  • Takeaway fra SMX: Klassisk søgeordsoptimering er dødt og entity search er født

    Takeaway fra SMX: Klassisk søgeordsoptimering er dødt og entity search er født

    4. juni 2014

    Google er skiftet fra at forstå internettet gennem søgeord, til at forstå ting og emner. Så fremover skal du hjælpe Google med at forstå de ting/emner, du skriver om.

  • Content Marketing: En hands-on guide

    Content Marketing: En hands-on guide

    2 kommentarer 27. maj 2014

    Content Marketing er nemmere sagt end gjort. Vi har tidligere skrevet om emnet, men mange af jer har efterspurgt en endnu mere håndgribelig guide til, hvordan man kommer i gang med at producere indhold og planlægger arbejdet, så man opnår maksimal effekt af sin indsats. Derfor har vores content specialist, Kent Lyager, skrevet et hands-on indlæg, der giver dig de allerbedste forudsætninger for selv at komme i gang.

  • Content marketing: Relevant for brugere – og søgemaskiner

    Content marketing: Relevant for brugere – og søgemaskiner

    1 kommentar 29. april 2014

    Med content marketing slår du to fluer med ét smæk. Gør du det rigtigt, kan du nemlig både styrke relationen til de besøgende på dit website og samtidig opleve, hvordan Google belønner dig med øget synlighed i søgeresultaterne.

  • Er du klar til de nye returregler?

    Er du klar til de nye returregler?

    17 kommentarer 28. april 2014

    Til juni træder en række skærpede regler om fortrydelsesret og varereturnering i kraft, og mens det giver forbrugerne en række fordele, stiller det e-handlere over for en række udfordringer. Vi giver dig et overblik over konsekvenserne, og hvad du skal have på plads for at være i tråd med det nye forbrugerdirektiv.

  • Den komplette guide til Google Tag Manager

    Den komplette guide til Google Tag Manager

    4 kommentarer 31. marts 2014

    Med Google Tag Manager har du mulighed for at opsætte og tilpasse tracking på dit website, uden hjælp fra en programmør. Det er dermed et redskab, som kan give dig øget fleksibilitet i dit arbejde med at indsamle værdifuldt data om brugeradfærd, og i øvrigt spare dig tid og ressourcer. Vi har skrevet en udførlig guide til, hvordan du kommer i gang med at høste fordelene af et værktøj, som vi forventer os rigtig meget af i fremtiden.

  • Noa Noa vækster kundeklub gennem splittest

    Noa Noa vækster kundeklub gennem splittest

    4 kommentarer 28. marts 2014

    Den danske fashion retailer, Noa Noa, arbejder målrettet på at styrke fastholdelse og loyalitet blandt kunderne. Nyhedsbrevet og kundeklubben ’Noa Noa Society’ er vigtige redskaber i denne øvelse, og derfor ønskede Noa Noa at styrke rekrutteringen og øge antallet af medlemmer.

  • 2014 handler om Google Product Listing Ads

    2014 handler om Google Product Listing Ads

    2 kommentarer 21. februar 2014

    Product Listing Ads, eller blot ’PLA’, er en tilføjelse til Google AdWords, som blev lanceret i Danmark i november 2013. Med PLA kan e-shops få deres produktbilleder og priser direkte ud i søgeresultaterne, og effekten er mere end overbevisende. Derfor kan det kun gå for langsomt med at indføre PLA som en fast del af jeres online marketing indsats.

  • 5 tendenser fra julen 2013

    5 tendenser fra julen 2013

    2 kommentarer 22. januar 2014

    December måned, online butikkernes travleste tid, er forbi, og det er derfor tid til at dykke ned i tallene, og finde optimerings punkter, så vi sikrer en endnu højere omsætning næste år. Vi har derfor identificeret 5 vigtige tendenser, som du bør tænke over, når julehandlen 2014 skal planlægges.

  • Har du mobiloptimeret julehandlen?

    Har du mobiloptimeret julehandlen?

    19. december 2013

    Mellem 13-20 % af al trafik kommer denne jul fra smartphones, og omkring 20-25 % fra tablet devices. Samlet set kommer altså godt 40 % af alle besøg fra mobile devices – er jeres shop klar til at tage imod denne trafik? Og har I lagt planer for, hvilke tiltag I skal være klar med til næste jul, hvor trafikken fra mobile devices forventes at ramme 50 %, heraf over 20 % fra smartphones?

  • Detailtendenser 2014

    Detailtendenser 2014

    13. december 2013

    2014’s dagsorden er sat for detailhandlen, der som aldrig før må sætte ind på at sætte forbrugeren i centrum og skabe en gennemtænkt retail-oplevelse. Få her fem bud på de vigtigste fokusområder i det nye år.

  • Har du styr på efterspørgslen?

    4 kommentarer 29. november 2013

    Som e-handler er det afgørende, at du ved, hvad dine kunder efterspørger. Kun når du har 100 % styr på efterspørgslen, kan du have de rigtige varer på hylderne og opnå optimal synlighed og trafik fra søgemaskinerne og dermed omsætning i butikken.

  • 4 tips: Skab julestemning blandt kunderne

    4 tips: Skab julestemning blandt kunderne

    1 kommentar 29. november 2013

    Så står julen for døren, og julesalget er allerede i fulde omdrejninger. Udover øget salg er julen også en oplagt anledning til at styrke kunderelationerne. Nedenfor giver vi derfor 4 tips til, hvordan du bruger julen til at komme i dialog og skaber julestemning blandt kunderne.

  • SEO i kølvandet på (not provided)

    SEO i kølvandet på (not provided)

    5 kommentarer 30. oktober 2013

    I september besluttede Google at kryptere alle søgninger, så vi ikke længere kan se, hvad brugerne har søgt på. Men problemet kan løses. Læs her hvordan vi arbejder med SEO efter (not provided) gjorde sit indtog.

  • webdanmark.com er blevet officiel ‘Visual website optimizer’-Partner

    webdanmark.com er blevet officiel ‘Visual website optimizer’-Partner

    24. oktober 2013

    Igennem vores arbejde med usability, user experience og konverteringsoptimering, har vi gennemført et stort antal brugertest, siteanalyser, konverteringsoptimeringer og splittest for nogle af landets største retailere. Derfor er vi glade for, at vi nu kan kalde os officiel 'Visual Website Optimizer'-Partner.