Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
  • Har I styr på virksomhedens Timeline?

    Har I styr på virksomhedens Timeline?

    20. marts 2012

    Facebook har besluttet, at alle brandsider pr. 30.marts overgår til det nye Timeline layout, så hvis ikke I allerede har taget springet, så er det ved at være sidste udkald. Læs med her og bliv klogere på, hvad overgangen til Timeline betyder for jeres brand page.

  • Øg jeres omsætning med med affiliate

    Øg jeres omsætning med med affiliate

    15. februar 2012

    Affiliate markedsføring dækker som begreb over to parters samarbejde omkring markedsføring af den enes produkter eller services. Den ene part, typisk en webshop, lever af at tiltrække besøgende og konvertere dem til kunder, mens den anden part, affiliate partneren, netop lever af at l ...

  • 3 brugbare rapporter i Google Analytics

    3 brugbare rapporter i Google Analytics

    12. februar 2012

    Endeløse rækker af tal og uoverskuelige grafer er ofte en beskrivelse af Google Analytics, vi hører fra flere kunder. Vi har samlet 3 af de vigtigste rapporter, der nemt lader dig overvåge, analysere og optimere din webløsning.

  • Skaber din visuelle identitet succes online?

    Skaber din visuelle identitet succes online?

    12. februar 2012

    Visuel identitet afspejler, at det visuelle hænger sammen med identitet. Det visuelle skal tilpasses jer og jeres værdier, men også jeres budskab, målgruppe og den situation, dialogen med jeres brugere foregår i.

  • Sørger I for at overholde Facebooks konkurrenceregler?

    Sørger I for at overholde Facebooks konkurrenceregler?

    27. januar 2012

    Facebook er oplagt som platform til afholdelse af konkurrencer - De fleste målgrupper er repræsenteret, og villigheden til at deltage i konkurrencer synes at være ret høj. Selvom det derfor virker lige for, at sparke en konkurrence i gang, så er der nogle ret strikse regler, I skal overholde. Ellers risikerer I i værste tilfælde at få lukket ned for jeres Facebook side.

  • Opnå bedre resultater med KPI-måling

    Opnå bedre resultater med KPI-måling

    24. januar 2012

    Alt for mange virksomheder arbejder i blinde og kender ikke den reelle effekt af de kampagner og tiltag, de sætter i gang. Ved at opstille og arbejde med KPI’er (Key Performance Indicators) får I et datafunderet beslutningsgrundlag at disponere ud fra og mulighed for at øge jeres afkast på investeringen i online marketing. Læs med her og få fem konkrete tips til arbejdet med KPI’er.

  • God indretning giver penge i kassen

    3 kommentarer 17. januar 2012

    Kunder, der efterlader fyldte indkøbskurve eller ikke kan finde de produkter, de søger, er hvert år årsag til, at danske netbutikker går glip af millioner af kroner. Da jeg for efterhånden mange år siden blev ansat som juleassistance, blev jeg sendt på et tre dages introduktions ...

  • Er du synlig på de rigtige søgeord?

    Er du synlig på de rigtige søgeord?

    20. december 2011

    Synlighed på søgemaskinerne handler ikke kun om generiske enstavelsesord – tværtimod! Søgningerne bliver længere og mere specifikke, hvilket stiller store krav til din webløsning.

  • Så kom de nye cookieregler på plads – overholder du dem?

    Så kom de nye cookieregler på plads – overholder du dem?

    20. december 2011

    D. 14. december trådte den nye bekendtgørelse omkring brugen af cookies i kraft. Bekendtgørelsen har været længe undervejs, men nu ser det endelig ud til, at den Danske fortolkning af EU’s direktiv omkring e-databeskyttelse ligger fast. Læs her hvilke forhold I skal være opmærksomme på for at overholde lovgivningen.

  • Julehandlen 2011: Er du klar til slutspurten?

    16. december 2011

    Søgninger på Google viser, at dine kunder og potentielle kunder allerede er godt i gang med at købe julegaver online. Hvis du ikke er klar til julehandlen endnu, går du glip af mange kunder og ikke mindst meget julesalg. Her får du et par gode råd til, hvordan du kan øge dit onl ...

  • Hvor meget er dine besøgende værd?

    16. december 2011

    En bred vifte af webanalyse værktøjer giver dig mulighed for at indsamle næsten alle tænkelige data om dine brugeres adfærd, konvertering af dine produkter og brug af dit website. Men uden en grundlæggende strategi for udnyttelse af alle data risikerer du, at værdifuld viden går ta ...

  • SEO – vejen mod leadgenerering

    10. december 2011

    Søgemaskineoptimering er et stærkt og effektivt middel til at generere flere leads. Men det er ofte lettere sagt end gjort. Kort om SEO SEO, eller søgemaskineoptimering, er en teknik hvorved et website gøres nemmere at forstå og læse for søgemaskinerne, samtidigt med at bruger ...

  • Husker I, at fragt er momsfrit?

    Husker I, at fragt er momsfrit?

    7. december 2011

    I Danmark er porto ikke pålagt moms, men det er desværre ikke alle webshops, der husker det. De fakturerer i stedet kunderne for et samlet forsendelsesgebyr, som dækker både administrationsomkostninger og porto, og hermed snyder de i realiteten sig selv. Ved at adskille forsendelses ...

  • Få succes med din webshop

    Få succes med din webshop

    5. december 2011

    Der er flere faktorer, der spiller ind hvis I skal have succes med jeres webshop. I denne artikel kan I læse mere om, hvordan I tiltrækker flere besøgende til jeres webshop. I slutningen artiklen opsummeres anbefalinger til den aktuelle julehandel.

  • Hvad er søgemaskinernes formål?

    17. november 2011

    De fleste af os bruger søgemaskiner som Google, når vi skal finde informationer på nettet. Men ved du, hvordan søgemaskinerne fungerer? Ved at kende søgemaskinernes formål og den måde de fungerer på, kan du optimere din online marketing markant. Søgemaskinernes formål er gans ...

  • LinkedIn: Engager dine followers med company status updates

    LinkedIn: Engager dine followers med company status updates

    26. oktober 2011

    De fleste virksomheder har (eller burde i hvert fald have) en virksomhedsside på LinkedIn, som består af et logo, en kort virksomhedsbeskrivelse samt en oversigt over hvilke personer, der er tilknyttet organisationen. Og hvor man før havde mulighed for at integrere virksomhedens Twitter ...

  • Frygter I brugeranmeldelser?

    Frygter I brugeranmeldelser?

    20. oktober 2011

    Danskerne skriver og benytter sig i stadigt stigende omfang af brugeranmeldelser, før de foretager et køb. Men hvordan forholder I jer som virksomhed til den øgede gennemsigtighed, og hvad gør I ved de dårlige og direkte uretfærdige anmeldelser? Peter Mühlmann, stifter af Trustpilot, giver her nogle gode råd, der gør det nemmere for jer at navigere i junglen af brugeranmeldelser.

  • QR-koder – Ren hype eller værdifuldt værktøj?

    QR-koder – Ren hype eller værdifuldt værktøj?

    27. september 2011

    QR-koderne er så småt ved at vinde indpas i Danmark, men er de udtryk for bureauernes teknologihype, eller kan man som virksomhed rent faktisk bruge dem til noget? Læs med her og få inspiration til QR-kodens mange anvendelsesmuligheder.