Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
  • 10 tips til at få mere liv på bloggen

    10 tips til at få mere liv på bloggen

    24. juli 2012

    Der er flere måder for en virksomhed at engagere sig i kunderne - en af dem er via blogs. Men hvordan skaber man egentlig en blog, som ikke går i stå, og som opnår de ønskede resultater. Kort sagt, hvordan sikrer man, at der er liv i bloggen? Her finder du 10 tips til at opnå en aktiv og indbydende blog.

  • 5 uundværlige SEO-links

    5 uundværlige SEO-links

    20. juli 2012

    Størstedelen af trafik til hjemmesider kommer fra søgemaskiner såsom Google. Høje rangeringer i søgemaskinerne betyder mere synlighed og højere omsætning. Er du e-handlende, er det derfor et absolut must for din forretning, at du har fokus på søgemaskineoptimering (SEO). Vi har samlet en oversigt over 5 hjemmesider, som giver dig et grundigt indblik i SEO - uanset om du er nybegynder eller ekspert indenfor området.

  • 6 ting du (også) skal huske, når du skriver SEO-indhold

    6 ting du (også) skal huske, når du skriver SEO-indhold

    10. juli 2012

    Søgeord, søgeord, søgeord! Sådan lyder formlen for at skrive succesfuldt seo-indhold i mange tilfælde. Men der er flere grunde til at kigge længere end søgeordene, når du skriver. At have den rette struktur, tone og stil i kommunikationen er et kriterium for din hjemmesides succes, da det i høj grad påvirker, hvordan den besøgende oplever og evaluerer din webshop. Her har jeg samlet 6 ting, du også bør huske på, når du skriver indhold til din hjemmeside.

  • Kend værdien af dine kunder

    Kend værdien af dine kunder

    2. juli 2012

    Når du arbejder med e-handel og markedsføring via internettet, er det vigtigt ikke bare at bruge løs af markedsføringskronerne uden at skele til, hvor meget du kan tillade dig at bruge på rekruttering af en ny kunde, i forhold til den værdi den nye kunde leverer til forretningen. Læs her, hvordan du konkret kan udregne værdien af dine kunder.

  • Ugens Weblinks

    Ugens Weblinks

    29. juni 2012

    Bliv klogere på gamification og canonical tagging. Få konkrete tips til konverteringsoptimeret seo-indhold, eller læs om de nyeste mobile apps statistikker fra Google Analytics. Vi har samlet vores favoritlinks fra ugen, der gik.

  • Retargeting – den mest effektive bannerannonceringsform

    Retargeting – den mest effektive bannerannonceringsform

    25. juni 2012

    Der findes et utal af segmenteringsmuligheder inden for bannerannoncering. Der kan segmenteres mod geografi, demografiske data, relateret indhold m.m.. Men når målet er omsætning på en webshop er den mest effektive annonceringsform retargeting. Læs med her og få en introduktion til retargeting og hvad det kan gøre for din forretning.

  • 4 ting e-shops kan bruge Pinterest til

    4 ting e-shops kan bruge Pinterest til

    25. juni 2012

    På scenen for sociale medier er Pinterest det seneste koncept, som for alvor har meldt sig på banen. Pinterest har i løbet af de seneste 6 måneder tiltrukket knap 10 millioner brugere globalt, og har dermed overhalet LinkedIn som det tredje største sociale medie i USA. Vi har kigget nærmere på mediet og giver her 4 bud på, hvad du som e-handlende kan bruge det til.

  • Ugens weblinks

    Ugens weblinks

    22. juni 2012

    En uundværlig samling af links til nyttige artikler fra ugen der gik. Lær hvordan godt content kan komme af kedelige nicher, få svar på alle dine Google Analytics spørgsmål, få gode råd en højere åbningsrate på nyhedsbreve, og se vores smukke Cecilia fortælle, hvordan du opnår højere ROI på online marketing aktiviteter.

  • Rich Snippets – Den Komplette Guide

    Rich Snippets – Den Komplette Guide

    2 kommentarer 20. juni 2012

    Rich Snippets er Google's værktøj til dig, som vil skille dig ud i søgeresultaterne og få hevet endnu flere kunder ind i butikken. Rich Snippets giver din hjemmeside ekstra opmærksomhed i søgemaskinerne, så arbejder du med en webshop, er der kun at sige go for it. I dette indlæg bliver det gennemgået, hvad Rich Snippets kan bruges til i din forretning og hvordan det rent teknisk skal opsættes.

  • Har du styr på loyalitet & SAPS?

    Har du styr på loyalitet & SAPS?

    12. juni 2012

    Vores Innovation Manager, Ask Ullerup, deltog i sidste uge på Gamification Summit 2012 i San Fransisco og har taget en masse inspiration med hjem fra USA. I dette indlæg sætter han fokus på, hvordan du gennem forskellige belønningsmekanismer, kan gøre dine kunder mere loyale over for din virksomhed.

  • Nye retningslinjer på sociale medier

    Nye retningslinjer på sociale medier

    23. maj 2012

    Forbrugerombudsmanden har i maj offentliggjort et såkaldt standpunkt om markedsføring via sociale medier. Standpunktet skal ses som en rettesnor for, hvordan I som virksomhed overholder markedsføringsloven, når I agerer på de sociale medier. Læs med her og få en hurtig introduktion til de skærpede krav.

  • Sådan arbejder du med e-mail flows

    Sådan arbejder du med e-mail flows

    15. maj 2012

    E-mail marketing indebærer for mange virksomheder en stor mængde planlægning og manuelle processer, som med opsætning af automatiske mail flows kunne være sparet. Læs med her og bliv klogere på, hvilke flows du kan opsætte og hvilket datagrundlag, de kræver.

  • Sådan skriver du et godt nyhedsbrev

    Sådan skriver du et godt nyhedsbrev

    1 kommentar 30. april 2012

    Nyhedsbreve er det nye sort, og e-mail marketing er i stadigt stigende fokus inden for e-handel. Og med god grund. Det er både billigt, målbart og yderst målrettet. Men hvordan gør man? Læs med her og bliv lidt klogere på, hvordan du skriver et fængende nyhedsbrev.

  • Udnyt potentialet i AdWords

    Udnyt potentialet i AdWords

    27. april 2012

    Træt af dyre Google-annoncer med dårlige placeringer og manglende resultater? Der kan være mange årsager til, at du får grå hår af din Google markedsføring – måske er du i en branche præget af hård konkurrence og lav avance, måske har du valgt de forkerte søgeord, eller det ...

  • Valg af e-mail marketing platform

    Valg af e-mail marketing platform

    13. april 2012

    Udvalget af platforme til håndtering af e-mail marketing er mange, og det kan være svært at danne sig et overblik over fordele og ulemper ved de forskellige systemer. Nedenfor giver vi derfor et par konkrete råd til, hvilke kriterier du bør vurdere ud fra, for at skabe et kvalificeret ...

  • iZettle – Betaling på iPhone og iPad

    iZettle – Betaling på iPhone og iPad

    27. marts 2012

    iZettle er kort fortalt en kreditkortlæser der, tilsluttet en iPhone eller iPad, fungerer som en betalingsterminal. Med iZettle i hånden bliver det derfor muligt for mindre virksomheder, og endda private, at gennemføre kreditkorttransaktioner uden at anskaffe sig en egentlig kreditkortt ...

  • Har I styr på virksomhedens Timeline?

    Har I styr på virksomhedens Timeline?

    20. marts 2012

    Facebook har besluttet, at alle brandsider pr. 30.marts overgår til det nye Timeline layout, så hvis ikke I allerede har taget springet, så er det ved at være sidste udkald. Læs med her og bliv klogere på, hvad overgangen til Timeline betyder for jeres brand page.

  • Øg jeres omsætning med med affiliate

    Øg jeres omsætning med med affiliate

    15. februar 2012

    Affiliate markedsføring dækker som begreb over to parters samarbejde omkring markedsføring af den enes produkter eller services. Den ene part, typisk en webshop, lever af at tiltrække besøgende og konvertere dem til kunder, mens den anden part, affiliate partneren, netop lever af at l ...

  • 3 brugbare rapporter i Google Analytics

    3 brugbare rapporter i Google Analytics

    12. februar 2012

    Endeløse rækker af tal og uoverskuelige grafer er ofte en beskrivelse af Google Analytics, vi hører fra flere kunder. Vi har samlet 3 af de vigtigste rapporter, der nemt lader dig overvåge, analysere og optimere din webløsning.

  • Skaber din visuelle identitet succes online?

    Skaber din visuelle identitet succes online?

    12. februar 2012

    Visuel identitet afspejler, at det visuelle hænger sammen med identitet. Det visuelle skal tilpasses jer og jeres værdier, men også jeres budskab, målgruppe og den situation, dialogen med jeres brugere foregår i.