Carl Hansen & Søn
Designet til digital vækst

Med produkthåndtering i verdensklasse skaber Carl Hansen & Søn forudsætningerne for digital, global vækst.

00. Hurtige fakta
En af Danmarks

førende designvirksomheder

Forhandler i

47 lande

497 mio. kr.

i omsætning

Kunde siden

2017

Fagområder

Product Information Management

Kontaktperson

Sune Rasmussen, Manager, Master Data and Product Information

01. UDFORDRING

Hvordan styrkes digitalt salg globalt?

Carl Hansen & Søn har i mere end 100 år produceret kvalitetsmøbler, og produkterne forhandles i dag i det meste af verden. For at styrke deres digitale salg og gøre hverdagen enklere for både forhandlere og forbrugere ønsker møbelproducenten at bygge en global unified commerce-løsning, der kan understøtte både B2B- og B2C-salg i hele verden. Til det formål behøvede Carl Hansen & Søn et Product Information Management-system (PIM).

02. KONCEPT

Fundamentet er PIM

Med investeringen i et PIM-system har Carl Hansen & Søn sikret sig, at produktdata ikke bliver en begrænsning for ekspansion. Tværtimod. Produktberigelse er forenklet markant og kan nu genanvendes på tværs af mange kanaler, hvilket understøtter Carl Hansen & Søn’s vækstambitioner for fremtiden.

Understøttelser af flere markeder

Understøttelse af flere markeder er et af hovedargumenterne for at implementere et PIM-system. Med solid håndtering af produktdata kan Carl Hansen & Søn sikre en effektiv oversættelsesproces, så de altid møder kunderne på deres lokale sprog.

IMPACT har fra start engageret sig i vores forretning og prioriteret den tætte dialog. De har udvist stor forståelse for opbygningen af modeller og været en dygtig sparringspartner på data.

Morten JungeE-commerce Manager, Carl Hansen & Søn
Ambitiøst setup. Optimal brugeroplevelse

PIM-systemet udmærker sig ved at gøre brug af en modulær opbygning af produktmodellen. Det ambitiøse setup er valgt for at sikre en optimal brugeroplevelse under konfigurering af produkter. Det er nemlig næste skridt i udviklingen af møbelsuccesens nye platform. Herudover sikrer den modulære model effektiv berigelse, så eksempelvis stoftyper kun skal beriges en gang, hvorefter de er kombinerbare med alle produkter.

03. PROCESS

Fælles arbejde. Fælles forståelse.

Vi når ikke i mål ved at sidde i sofaen. Gennem gentagende workshops hos både Carl Hansen & Søn og IMPACT har vi opnået en fælles forståelse af møbelproducentens produkter og behovene for produktstrukturer. På den måde er produktdata nu struktureret, så strukturer, hierarkier og beskrivelser stemmer overens med kundernes tankegang.

Arbejdet fortsætter

Med produktdata snorlige struktureret kan vi nu udrulle 100% ensartet produktdata på flere platforme, så Carl Hansen & Søn får det absolut maksimale ud af systemet. IMPACT og Carl Hansen & Søn samarbejder om implementeringen af en ny commerce-platform, og PIM er det bærende element for produktberigelsen på den nye platform. PIM er benene, der får designerbordet til at stå.

0.4 LØSNING

Excellent. InRiver.

Vi har i samarbejde med Carl Hansen & Søn implementeret det nyeste inRiver PIM-system i et best-of-breed setup, der også inkluderer Dynamics AX og Episerver CMS. Med deres seneste lancering sætter inRiver standarden for PIM-systemer. inRiver Product Marketing Cloud er en 100 % cloud-baseret løsning, som lader Carl Hansen & Søns redaktører tilgå løsningen fra en almindelig browser, hvor som helt i verden. Det er praktisk med medarbejdere på flere kontinenter.

PIM-system er et vigtigt fundament, når Carl Hansen & Søn er i gang med at bygge en ny commerce-platform. Det letter time-to-market og øger brugervenligheden både internt og eksternt.

Sune RasmussenManager Master Data & PIM, IMPACT

Vil du vide mereom projektet?

Kontakt Sune. Han kan fortælle dig hele historien.

Sune Rasmussen | IMPACT Team