Imerco Knivskarp kundeoplevelse på tværs af kanaler

Danmarks største isenkramkæde cementerer sin førerposition med ny kundefokuseret commerceplatform

00. Hurtige fakta
+180

Butikker på landsplan

Danmarks største

Isenkramkæde

1500

Medarbejdere

Kunde siden

2012

Fagområder

Strategi, UX/Design, Platform, PIM, Marketing

Kontaktperson

Stefan Kirkedal, Lead Strategy Consultant

01. Udfordring

Hvordan løftes online til samme høje niveau som butik?

Imerco har med sine 180 butikker skabt en solid position som Danmarks førende spiller inden for isenkram og bolig. Og med succes kommer visioner. Imerco ønskede derfor at skabe samme stærke position digitalt, som deres butikker har i dag. Til det formål ønskede isenkramkæden en ny commerceplatform til at understøtte butikssalget og give kunden en bedre købsoplevelse. 

03. Koncept

Et designunivers med kunden i centrum

Konkurrencen på det danske detailmarked er benhård. Og kunderne stiller højere krav end nogensinde før. Købsoplevelsen skal være intuitiv. Lækker. Og hænge sammen på tværs af kanaler. Med en relancering af imerco.dk har vi skabt et stilrent, intuitivt designunivers, der gør det lettere og mere inspirerende at købe isenkram. På tværs af kanaler er købsoplevelsen helstøbt med synergi mellem webshop og butik. Kunden sættes i centrum og får samme unikke kundeoplevelse både online og i butikken. 

Med relanceringen af vores imerco.dk har vi skabt et unikt grundlag for at sikre en best-in-class kundeoplevelse på alle kanaler.

Signe Trock HilstrømCMO & E-commerce Director, Imerco
04. Proces

Agil proces og tæt samarbejde

Vi tror på, at et stærkt samarbejde skaber gode resultater. Og vores samarbejde med Imerco er ingen undtagelse. Med en stram deadline har vores tætte strategiske samarbejde med Imerco været afgørende for succes. Vi har taget arbejdshandskerne på og taget ansvar for at eksekvere vores gennemprøvede processer.

Nøgleordene har været agilitet og hurtige resultater. Vi har prioriteret at plukke de lavthængende frugter og skabe her-og-nu-resultater sideløbende med et længeresigtet arbejde med relanceringen af imerco.dk. Det skabte forretningsmæssige gevinster allerede tidligt i processen.

Vi har gennem hele processen prioriteret teamet og sammenholdet på tværs af lokationer, og når jeg kigger på resultaterne, har det været alle investeringerne værd

Stefan KirkedalLead Strategy Consultant
05. Løsning

Succesfuld relancering af imerco.dk

Over en enkelt nat implementerede Imerco sammen med IMPACT redesignet på imerco.dk. Næste morgen vågnede kunderne op til det nye, stilrene univers og den forbedrede købsoplevelse.

Nyt design. Høj konvertering. Performance.

Et nyt design blev lanceret, mens vi bevarede det tekniske fundament og optimerede den eksisterende platform. Velfungerende funktioner blev bevaret, og nye features blev implementeret.

Det betyder, at løsningen består af flere forskellige teknologier, nøje udvalgt til at understøtte Imercos forretning:

  • En komplet Sitecore-løsning med nye værktøjer letter hverdagen for redaktørerne.
  • Et PIM-system til vareberigelse forbedrer time-to-market.
  • En best-in-class, responsiv frontend understøtter kundernes behov uanset platform.
  • 100% integration af point-of-sales og registrering i kundeklub.
  • Personaliseret oplevelse til kundeklubmedlemmer baseret på omnichannel-data.

PIM – Al produktinformation på ét sted

Til at håndtere Imercos enorme mængde produktdata har vi implementeret et inRiver PIM-system. Det strukturerer al produktinformation på ét sted. PIM-systemet understøtter for tilpasning af Imercos produkter på sitet og letter time-to-market og interne arbejdsgange. Hverdagen er gjort markant nemmere for Imercos redaktører, der hver dag opdaterer produktstruktur og navigation.

06. Resultat

Øget trafik, flere konverteringer, højere omsætning

Arbejdet med det stilrene, intuitive commerce-univers har i den grad båret frugt. Således har Imerco vækstet i både trafik og konverteringer, og vigtigst af alt er omsætningen på webshoppen vækstet med hele 54% i forhold året før. Både online og i butik er Imercos kundeoplevelse knivskarp, og relanceringen af imerco.dk har skabt målbare resultater.

12%

Stigning i konverteringsrate

38%

Flere besøgende

54%

Stigning i online omsætning

Vil du vide mereom projektet?

Stefan fortæller glædeligt mere omkring processen, metoderne og resultaterne.