Imerco
Knivskarp oplevelse på tværs af kanaler

Danmarks største isenkramkæde cementerer sin førerposition med ny kundefokuseret commerce-platform

00. Fakta
Butikker

+160

Medarbejdere

+1.400

Grundlagt

1928

Kundeklub

En af Danmarks største,
Imerco+ med +1 mio. medlemmer

Omsætning

DKK 1,75 mill.

Teknologier

inRiver
Sitecore

00. Executive summary

Relancering på én nat

Imerco tager førertrøjen på inden for Omnichannel med deres nye commerce-platform, der sætter kunden i fokus. En agil proces og tæt samarbejde mellem Imerco og IMPACT har sikret hurtige resultater. På én nat er imerco.dk blevet relanceret succesfuldt. Løsningen er bygget på Sitecore og inRiver PIM. Det nye design har skabt øget trafik, flere konverteringer og højere omsætning.

12%

Stigning i konverteringsrate

38%

Flere besøgende

54%

Stigning i online omsætning

01. Udfordring

Hvordan løftes online til samme høje niveau som butik?

Imerco har med sine 180 butikker skabt en solid position som Danmarks førende spiller inden for isenkram og bolig. Og med succes kommer visioner.

Imerco ønskede derfor at skabe samme stærke position digitalt, som deres butikker har i dag. Til det formål ønskede isenkramkæden en ny commerce-platform til at understøtte butikssalget og give kunden en bedre købsoplevelse. 

imerco butik
imerco mobil telefoner
03. Koncept

Et designunivers med kunden i centrum

Konkurrencen på det danske detailmarked er benhård. Og kunderne stiller højere krav end nogensinde før. Købsoplevelsen skal være intuitiv. Lækker. Og hænge sammen på tværs af kanaler.

Med en relancering af imerco.dk har vi skabt et stilrent, intuitivt designunivers, der gør det lettere og mere inspirerende at købe isenkram. På tværs af kanaler er købsoplevelsen helstøbt med synergi mellem webshop og butik.

Webinar: Take control of your inventory with an order management system

Kom bagom Imerco, HiFi Klubben og GANNI’s OMS setup og hør, hvordan de med et OMS udnytter alle salgskanaler til dets fulde potentiale. Læs mere her.

Kunden sættes i centrum og får samme unikke kundeoplevelse både online og i butikken.

Med relanceringen af vores imerco.dk har vi skabt et unikt grundlag for at sikre en best-in-class kundeoplevelse på alle kanaler.

Signe Trock HilstrømTidl. CMO & E-commerce Director, Imerco
04. Proces

Agil proces og tæt samarbejde

Vi tror på, at et stærkt samarbejde skaber gode resultater. Og vores samarbejde med Imerco er ingen undtagelse.

Med en stram deadline har vores tætte strategiske samarbejde med Imerco været afgørende for succes. Vi har taget arbejdshandskerne på og taget ansvar for at eksekvere vores gennemprøvede processer.

Nøgleordene har været agilitet og hurtige resultater. Vi har prioriteret at plukke de lavthængende frugter og skabe her-og-nu-resultater sideløbende med et længeresigtet arbejde med relanceringen af imerco.dk. Det skabte forretningsmæssige gevinster allerede tidligt i processen.

Vi har gennem hele processen prioriteret teamet og sammenholdet på tværs af lokationer, og når jeg kigger på resultaterne, har det været alle investeringerne værd

Stefan Swartz PrimdahlSenior E-Business Consultant
05. TEKNOLOGI

Nyt design
Høj konvertering
Performance

Et nyt design blev lanceret, mens vi bevarede det tekniske fundament og optimerede den eksisterende platform. Velfungerende funktioner blev bevaret, og nye features blev implementeret.

Det betyder, at løsningen består af flere forskellige teknologier, nøje udvalgt til at understøtte Imercos forretning:
  • En komplet Sitecore-løsning med nye værktøjer letter hverdagen for redaktørerne.
  • Et PIM-system til vareberigelse forbedrer time-to-market.
  • En best-in-class, responsiv frontend understøtter kundernes behov uanset platform.
  • 100% integration af point-of-sales og registrering i kundeklub.
  • Personaliseret oplevelse til kundeklubmedlemmer baseret på omnichannel-data.
køkken
PIM – Al produktinformation på ét sted

Til at håndtere Imercos enorme mængde produktdata har vi implementeret et inRiver PIM-system.

Det strukturerer al produktinformation på ét sted.

PIM-systemet understøtter for tilpasning af Imercos produkter på sitet og letter time-to-market og interne arbejdsgange. Hverdagen er gjort markant nemmere for Imercos redaktører, der hver dag opdaterer produktstruktur og navigation.

05. Løsning

Succesfuld relancering af imerco.dk

Over en enkelt nat implementerede Imerco sammen med IMPACT redesignet på imerco.dk. Næste morgen vågnede kunderne op til det nye, stilrene univers og den forbedrede købsoplevelse.

06. Resultat

Øget trafik, flere konverteringer, højere omsætning

Arbejdet med det stilrene, intuitive commerce-univers har i den grad båret frugt. Således har Imerco vækstet i både trafik og konverteringer, og vigtigst af alt er omsætningen på webshoppen vækstet med hele 54% i forhold året før. Både online og i butik er Imercos kundeoplevelse knivskarp, og relanceringen af imerco.dk har skabt målbare resultater.

12%

Stigning i konverteringsrate

38%

Flere besøgende

54%

Stigning i online omsætning

Turn visitors into customers webinar

Vil du vide mere om projektet?

Stefan fortæller glædeligt mere om processen, metoderne og resultaterne.