Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
kaufmann impact

Commerce platform sikrer Kaufmann øget kundeloyalitet

Resultater

+0%

digital vækst

+0

signups til kundeklub i 2016

+0%

åbningsrate for personaliserede mails

OM KAUFMANN

En ung mand. En mission. Og en Harley. Sådan startede det hele for mere end 100 år siden, da Axel Kaufmann åbnede en butik med blot ét enkelt parti paraplyer og regnfrakker. Det dannede kimen til det AXEL KAUFMANN, der i dag ejer og driver 45 butikker og fire webshops igennem kæderne KAUFMANN, qUINT, AXEL og QNTS.dk.

VISION

Kaufmann-kædens digitale tilstedeværelse trængte til en gennemgribende optimering for at kunne vækste online, skabe bedre processer, understøtte omnichannel-strategien og løfte kundeoplevelsen til et nyt niveau. I samarbejde med IMPACT har Kaufmann derfor fået udarbejdet en samlet multibrand-løsning, der integrerer forretningen på tværs af kæder og kanaler. Løsningens succes kan bl.a. måles i en fornem førsteplads i ’Best use of Commerce’-kategorien til Sitecores Experience Awards 2016.

 

For at kunne skabe den sømløse oplevelse krævede det, at Kaufmann blev bedre til at opsamle data på kunderne og efterfølgende bringe den i spil. Man havde en vision om at skabe personaliseret indhold og 1:1 markedsføring, der gik på tværs af online og offline kanaler. Kaufmanns eksisterende digitale set-up trængte til en ansigtsløftning for at kunne understøtte online vækst, skabe bedre bagvedliggende processer, understøtte omnichannel strategien og løfte kundeoplevelsen til et nyt niveau. Omdrejningspunktet i at skabe den sømløse kundeoplevelse var at udvikle en B2C commerce løsning, der gav mulighed for løbende indsamling af data til kundeprofiler, videreudvikling af kundeklubben og ikke mindst opsætning af automatiserede mail flows.

Kaufmann - IMPACT

Det handler for os om at skabe en smidig forretning, der er parat til at følge kunderne via de kanaler, de bevæger sig i og derved tilpasse os kundernes forventninger og behov. Med det nye univers kan vores kunder bevæge sig gnidningsløst mellem kædens kanaler.

Ulrik Egede Larsen
E-commerce Manager, Kaufmann

Den nye løsning har, udover et styrket brand og automatiserede processer mellem e-commerce og de fysiske butikker, resulteret i en vækst på 100 % i onlinehandlen samt en masse trafik til de fysiske butikker.

Troels Haugstrup
Partner, Senior E-Business Consultant

Udvalgte cases

Find os her

København
Laplandsgade 4A
DK-2300 København S

T +45 7020 1619
F +45 7020 1629


info@impact.dk

Show on map

Aarhus
Søren Frichs Vej 44D
DK-8230 Åbyhøj

T +45 7020 1619
F +45 7020 1629


info@impact.dk

Show on map

Vær på digital forkant.
Tilmeld dig
vores nyhedsbrev.