Lemvigh-Müller
B2B Commerce i europæisk topklasse

En stærk, forbedret commerceplatform løfter Lemvigh-Müller til nye højder.

00. Hurtige fakta
+ 2 mia

i digital omsætning

+ 25.000

B2B kunder

+ 350.000

varenumre

Kunde siden

2016

Fagområder

Strategi, Platform, UX/Design

Kontaktperson

CEO, Management Consultant & Partner

01. Udfordring

Hvordan løftes digital B2B-commerce til næste level?

Lemvigh-Müller søgte en partner, der kunne forstå deres forretning. De valgte IMPACT på grund af vores erfaring og kompetencer inden for enterprise-arkitektur, design af roadmaps og erfaring fra både B2B såvel som B2C. Målsætningerne for projektet var bl.a. at løfte brugeroplevelsen og kundetilfredsheden samt skabe en fremtidssikret platform.

02. Koncept

Digital investering forbedrer image

Sammen løfter vi Lemvigh-Müllers B2B-commerce til best in class i Europa. Gennem dybdegående analyser af Lemvigh-Müllers kunder har vi, sammen med Lemvigh-Müllers eget udviklingsteam, skabt en commerce-platform, der understøtter kunderne i deres dagligdag. Det øger kundetilfredsheden og den digitale omsætning.

Vi har netop haft fokus på at udvikle digitale services og løsninger, der understøtter vores kunders forretning inden for områder som for eksempel indkøbsoptimering, lagerstyring, dokumenthåndtering, logistik og teknisk dokumentation. IMPACT har været en vigtig samarbejdspartner for vores eget e-commerce udviklingsteam på denne rejse.

Kim ØxenholtMarketing- & E-Business Director, Lemvigh-Müller A/S
03. Process

Kompetencer lever videre

For Lemvigh-Müller har vi ikke bare leveret et produkt. Udover at samarbejde om Lemvigh-Müllers nye commerce-løsning har vi bidraget til at klæde grossistens egen organisation på digitalt. Derved lever vores kompetencer videre i organisationen, der har fået nye værktøjer og processer til at få succes med deres digitale tilstedeværelse.

IMPACT har hjulpet Lemvigh-Müller med:

  • At formulere en ny digital strategi
  • At designe digitale roadmaps
  • UX og design
  • At bygge en high-level platform baseret på Sitecore og Solr
  • Optimering af interne processer og uddannelse af personale
04. Løsningen

Stærk platform og konsistent brugeroplevelse

Lemvigh-Müllers nye B2B-commerce-platform er blandt markedets stærkeste. Over 1,5 milliarder kroner forventes at løbe gennem platformen i 2018.

  • Løsningen er bygget på en Sitecore-platform, der skaber en konsistent brugeroplevelse.
  • Lemvigh-Müllers brandsite er bygget sammen med commerce-platformen, så Lemvigh-Müller kun skal tilføje produkter et sted, og kunderne altid kan finde de samme produkter på commerce-platformen og brandsitet.

Value-added-services understøtter kunderne

Den avancerede Sitecore-løsning favner også en lang række value-added-services, som Lemvigh-Müller tilbyder til deres kunder. F.eks. et gratis system til arbejdssedler. Det er værktøjer, som gør dagligdagen lettere for håndværkere. Derved bliver Lemvigh-Müller en suveræn makker for deres kunder.

Lemvigh-Müller har fået en langtidsholdbar platform, der kan bygges videre på med flere services i de kommende år. Vores samarbejde har haft Lemvigh-Müllers kunder i centrum, og det giver flotte resultater.

Kasper HolstKasper Holst, CEO & Partner, IMPACT

Vil du vide mere om projektet?

Kontakt Kasper. Han kan fortælle hele historien.