Message
Klædt på til omnichannel

Når digital tilstedeværelse og brick-and-mortar
går op i en højere enhed.

00. Fakta
Multibrandstores

32 i Norge og Danmark

Brands

33

Global

Ejer af mbyM der findes i +15 lande i Europa

Bæredygtighed

Recycled wool
Sustainable denim

Nemt for kunden

Click & Collect

Teknologier

Sitecore

01. EXECUTIVE SUMMARY

sømløse købsoplevelser med omnichannel

Message har satset på omnichannel for at møde kunderne, der i høj grad bevæger sig på tværs af touchpoints, tidspunkter og kanaler. En ny Sitecore-platform baner vejen for sammenhæng mellem onlineuniverset og de fysiske butikker. Det skaber sømløse købsoplevelser, som hurtigt giver resultater på bundlinjen.

70%

Løft af konverteringsraten inden for det seneste år

10%

Stigning i digitale omsætning fra 0% til 10% på et år

114%

Løft af mobil konverteringsrate inden for det seneste år

02. UDFORDRINGEN

Digital transformation af dansk fashion-succes

Som en af Danmarks førende fashion-retailere ønskede Message at skabe sammenhæng mellem onlineuniverset og de 32 fysiske multibrand-butikker. Derfor har vi skabt et onlineunivers, der understøtter Message-brandet og skaber sømløse købsoplevelser for slutkunderne.

Digital omstilling med fokus på synergi

At tilføje en kjole til kurven, mens man sidder i bussen. At kunne bytte den i en fysisk butik, hvis størrelsen ikke var helt rigtig. Fashion-kunder bevæger sig på tværs af touchpoints, tidspunkter og kanaler, og den adfærd ville Message gerne imødekomme.

Derfor har vi arbejdet intensivt med at udnytte det potentiale, der ligger i kombinationen af de fysiske butikker og den digitale tilstedeværelse.

03. PROCESS

Med organisationen på plads

Message kom fra et udgangspunkt som ren ’brick-and-mortar’-retailer. Derfor handlede det i første omgang om at tilføje et digitalt forretningsben.

Men det vigtigste arbejde fandt sted bag kulisserne. Der, hvor organisationen, der skal levere omnichannel-købsoplevelser til slutkunderne, blev opbygget og finpudset. Her har vi bl.a. arbejdet med sammensætning af business case, medarbejderkompetencer, ressourceestimering, skalering, kundeservicefunktion, vareberigelse og digital synlighed.

Vi har været heldige at have et team hos IMPACT, som har skabt et site, som allerede fra dag 1 er en stor succes. Vi kan bestemt anbefale IMPACT til andre, der søger en allround-leverandør, som kan rådgive på alle facetter inden for e-handel

Rikke KildebyE-commerce Manager, Message A/S
04. Løsningen

1-2-3, det er en test

Vi splittester og brugertester os hele tiden til endnu bedre resultater. Fordi vi tror på, at det skaber endnu bedre købsoplevelser for slutkunderne. Og bedre resultater på bundlinjen for Message.

Black weekend med flotte resultater

Årets største e-handelsuge byder på imponerende besøgsstatistikker. Vi hjalp Message med rådgivning og klargøring af site, kampagner og budskaber. Under Black Weekend opnåede message.dk en stigning i trafik på 94% og en stigning i ordrer på 53%. 

TO DIGITAL LØSNINGER I ÉN PLATFORM

Vores arbejde for Message indeholder mere end det, der er synligt ved første øjekast. Message og mbyM, som er en del af samme virksomhed, har fået hver deres digitale brandunivers. De to brands er implementeret på én og samme Sitecore-platform. 

05. RESULTAT

Flyvende start på resultatsiden

For Message har vi bl.a. været med til at løbe følgende resultater i mål:

70%

Løft af konverteringsraten inden for det seneste år

10%

Stigning i digitale omsætning fra 0% til 10% på et år

114%

Løft af mobil konverteringsrate inden for det seneste år

Vil du vide mere om projektet?

Kontakt Stefan, han kan fortælle dig hele historien.