Message Klædt på til omnichannel

Når digital tilstedeværelse og brick-and-mortar
går op i en højere enhed.

00. Hurtige fakta
28

fysiske multibrand-butikker

INDEX 150

Årsomsætning for 2017 ift. budget

Ejer af sub-brandet mbyM

Findes i over 500 butikker i Europa

Kunde siden

2015

Fagområder

Strategi, UX/Design, Platform, Marketing

Kontaktperson

Stefan Primdahl,
Senior E-Business Consultant

01. UDFORDRINGEN

Digital transformation af dansk fashion-succes

Som en af Danmarks førende fashion-retailere ønskede Message at skabe sammenhæng mellem onlineuniverset og de 28 fysiske multibrand-butikker. Derfor har vi skabt et onlineunivers, der understøtter Message-brandet og skaber sømløse købsoplevelser for slutkunderne.

Digital omstilling med fokus på synergi

At tilføje en kjole til kurven, mens man sidder i bussen. At kunne bytte den i en fysisk butik, hvis størrelsen ikke var helt rigtig. Fashion-kunder bevæger sig på tværs af touchpoints, tidspunkter og kanaler, og den adfærd ville Message gerne imødekomme. Derfor har vi arbejdet intensivt med at udnytte det potentiale, der ligger i kombinationen af de fysiske butikker og den digitale tilstedeværelse.

03. PROCESS

Med organisationen på plads

Message kom fra et udgangspunkt som ren ’brick-and-mortar’-retailer. Derfor handlede det i første omgang om at tilføje et digitalt forretningsben. Men det vigtigste arbejde fandt sted bag kulisserne. Der, hvor organisationen, der skal levere omnichannel-købsoplevelser til slutkunderne, blev opbygget og finpudset. Her har vi bl.a. arbejdet med sammensætning af business case, medarbejderkompetencer, ressourceestimering, skalering, kundeservicefunktion, vareberigelse og digital synlighed.

Vi har været heldige at have et team hos IMPACT, som har skabt et site, som allerede fra dag 1 er en stor succes. Vi kan bestemt anbefale IMPACT til andre, der søger en allround-leverandør, som kan rådgive på alle facetter inden for e-handel

Rikke KildebyE-commerce Manager, Message A/S
04. Løsningen

1-2-3, det er en test

Vi splittester og brugertester os hele tiden til endnu bedre resultater. Fordi vi tror på, at det skaber endnu bedre købsoplevelser for slutkunderne. Og bedre resultater på bundlinjen for Message.

Black weekend med flotte resultater

Årets største e-handelsuge byder på imponerende besøgsstatistikker. Vi hjalp Message med rådgivning og klargøring af site, kampagner og budskaber. Under Black Weekend opnåede message.dk en stigning i trafik på 94% og en stigning i ordrer på 53%. 

TO DIGITAL LØSNINGER I ÉN PLATFORM

Vores arbejde for Message indeholder mere end det, der er synligt ved første øjekast. Message og mbyM, som er en del af samme virksomhed, har fået hver deres digitale brandunivers. De to brands er implementeret på én og samme Sitecore-platform. 

05. RESULTAT

Flyvende start på resultatsiden

For Message har vi bl.a. været med til at løbe følgende resultater i mål:

70%

Løft af konverteringsraten inden for det seneste år

10%

Den digitale omsætning er på kun et år gået fra 0 % til 10 %

114%

Løft af mobil konverteringsrate inden for det seneste år

Vil du vide mere om projektet?

Kontakt Stefan, han kan fortælle dig hele historien.