Nic. Christiansen
BRANDINGSITE
SÆTTER SPEED PÅ
LEADGENERERING

Tydelige call to actions og digital synlighed
lokker kunderne i butikken.

00. Fakta
Omsætning

8,8 mia. DKK i 2018/2019

7 lande

Danmark, Norge, Sverige, Finland samt Baltikum

Award

Best Editing Experience, Umbraco Award 2020

fagområder

platform, UX og design

Import af

Hyundai, Honda, Land Rover, Jaguar og BMW

Teknologier

Umbraco, Azure, Angular og Docker

01. executive summary

Digital opgradering skaber stor vækst

Et mobilvenligt site med tydelige call to actions hjælper kunderne i deres research på ny bil og lokker dem til at prøvekøre bilerne. Umbraco CMS med headless-teknologier sikrer en content-venlig platform, og med det hele hostet Azure kan koder indsættes på ingen tid. Løsningen vandt prisen for Best Editing Experience til Umbraco Award 2020.

Hyundai.se blev det første af Nic. Christiansen Gruppens brands, der fik implementeret den nye løsning. Det har ført til stor vækst i indregistreringer – på hele 38%.

+45%

Antallet af testdrives

+114%

Antallet af leads

+3000%

Tilmelding til nyhedsbrev

02. UDFORDRING

Manglende online synlighed

Som en af Skandinaviens største bilkoncerner med mange brands og forhandlere under sig var Nic. Christiansen udfordret af, at hvert bilmærke og forhandler havde deres eget site. Det gjorde det svært at sikre ensartethed, bruge data på tværs og skalere platformen.

Nic. Christiansen Gruppen importerer Land Rover, Jaguar, BMW, Hyundai, Honda og SsangYong og ville hjælpe deres forhandlere med at skabe online synlighed og sikre flere leads. De ville også gøre det nemmere for kunderne at booke køreture og derved skabe vejen til butikkerne.

Med mange forskellige websites havde bilkoncernen svært ved at standardisere og understøtte salgsarbejdet. Det fik IMPACT til opgave at lave om på.

03. KONCEPT

Brandingsite skal lokke kunder i butikken

Biler er typisk ikke noget, man køber online og får leveret med posten. Derfor var opgaven for Nic. Christiansen rettet mod de indledende faser af kunderejsen for at øge antallet af kunder, der booker en prøvetur eller kommer i butikken for at kigge på biler.

I gennemsnit bruger bilkunder 14 timer på research, inden de overhovedet prøvekører en bil. Og før internettets tid, besøgte en kunde i gennemsnit en bilforhandler syv gange, før han købte en bil. I dag er tallet faldet til 1,3 besøg. Derfor er der et stort potentiale i at fange kundernes opmærksomhed digitalt, for jo flere kunder der kommer i butikken, jo større er salget også.

Et nyt og responsive CMS i moderne design skulle danne grundlag for Nic. Christiansens nye løsning. Tidligere understøttede sitet kun mobil via et skrabet mobilsite, men da mobilen i dag er et væsentligt research-redskab, var der bred enighed om, at det skulle forbedres.

Et andet fokusområde var tydelige call to actions. Tilmelding til nyhedsbrev, book en prøvetur og kontaktformular skulle alt sammen være nemt for kunderne at finde frem til på sitet. Udover at lokke flere i kunder i butikken skulle de tydeligere call to actions også sikre bilkoncernen flere leads.

Da Nic. Christiansens brands er forskellige, bliver hvert brandsite tilpasset til det enkelte brands behov, men de er bygget op efter samme model.

Vi valgte IMPACT, fordi de havde erfaring med Umbraco og havde en god forretningsforståelse, så de kom hurtigt med idéer til at øge forretningsværdien.

Michael ChristensenOnline Chef, Nic. Christiansen Gruppen
04. PROCES

Stærke relationer

Udviklingen af Nic. Christiansens løsning har været præget af tæt samarbejde. Nic. Christiansen stillede med et team på tre, som har været med gennem hele processen – heriblandt deres online chef, som havde budget og kunne tage finansielle beslutninger såvel som beslutninger om design og features. Samtidig har redaktørerne været med, så de tidligt har lært den nye løsning at kende.

Det tætte samarbejde har resulteret i stor tilfredshed. Ved IMPACTs seneste undersøgelser af kundetilfredsheden har Nic. Christiansen Gruppen været blandt topscorerne – det ene år gav de IMPACT en samlet score på 4.9 ud af 5.

Vi har fra dag et af haft et rigtig godt samarbejde med IMPACT. De har udfordret os på flere områder, særligt med at holde fokus på hvad der giver forretningsværdig og få os til at kigge på os selv udefra og ind.

Michael ChristensenOnline Chef, Nic. Christiansen Gruppen
05. TEKNOLOGI

Content-venlig platform

Nic. Christiansen ønskede en content-venlig platform. Den skulle være brugervenlig og ikke kræve for meget teknisk snilde at bruge, så de forskellige brands redaktører hurtigt kunne føle sig hjemme i platformen. Valget faldt på Umbraco CMS med headless-teknologier, hvor CMS og web er adskilt, og derfor kan de skaleres uafhængigt af hinanden.

For at sikre et moderne site bygger løsningen på de nyeste frontend teknologier – herunder Angular og Docker. Det hele ligger i Azure, så koder kan indsættes på 10 minutter uden nedetid hos Nic. Christiansen.

Nic Christiansen vandt Umbraco Award 202 for Best Editing Experience
06. LØSNING

Tydelige call to actions

Hyundai.se blev det første af Nic. Christiansen Gruppens brands, der fik implementeret den nye løsning, da Gruppen kort inden havde overtage importen af Hyundai i Sverige.

Da Hyundai både henvender sig til familier og bilentusiasterne, kan kunderne i menuen vælge mellem familiebil, SUV og elbil m.fl. og se billeder af de forskellige modeller og pris, når de klikker på en biltype. Derved bliver det let for kunderne at finde frem til netop den bil, der passer deres behov.

Løsning gør det let for redaktørerne med intuitiv inline redigering i Umbraco backoffice. Alt, hvad redaktørerne ser i backoffice, er et spejl af det, som kunderne ser. Samtidig er alt indhold skræddersyet til Nic. Christiansens behov. Nic. Christiansen vandt prisen Best Editing Experience til Umbraco Award 2020.

 

Umbraco Cloud har reduceret vores redaktørers tidsforbrug er med 80%, og vi har elimineret stort set alle menneskelige fejl

MICHAEL CHRISTENSENOnline Chef, Nic. Christiansen Gruppen

Book en prøvetur

Hyundai.se har særligt fokus på at understøtte researchfasen og få kunderne i butikkerne. Derfor ændrer menuen sig, når kunderne har klikket ind på en bestemt bilmodel.

Informationer er blevet overskuelige og kategoriseret, så kunderne nu kan vælge mellem faktuelle oplysninger som komfort, design og sikkerhed i menuen. For at få flere til at booke en prøvetur står det også i menuen, ligesom ’Book en prøvetur’ er integreret i det første billede, som kunderne møder, når de klikker ind på en bilmodel. Kunderne kan også springe til bookingen direkte fra forsiden, hvor det står sammen med kundeportalen og søgefunktionen.

Næste step i projektet er et forhandlersite for Bayerns Autogroup, som sælger BMW og Mini. Til forskel fra Hyundai skal Bayerns Autogroups nye site også indeholde en oversigt over brugte biler, som kunderne kan søge i.

0. Resultat

Det virker!

Det store fokus på calls to action har hurtigt vist sit værd for Hyundai. Konverteringerne er målt over et kvartal og blevet sammenlignet med kvartalet før lancering.

+45%

Antallet af testdrives

+114%

Antallet af leads

+3000%

Tilmelding til nyhedsbrev

Vil du vide mere
om casen?

Så kontakt Steen. Han kan fortælle meget mere.