Carl Hansen & Søn er et digitalt mesterværk

1. maj 2019

Carl Hansen & Søn har taget et stort skridt mod B2B- og B2C-salg i hele verden med en global commerce-løsning, hvor corporate site og webshop er integreret i et.

Skalerbar løsning

Carl Hansen & Søn er verdens største producent af møbler skabt af anerkendte designere som bl.a. Arne Jacobsen, Børge Mogensen og Hans J. Wegner. ’Craftmanship’ – altså gedigent håndværk – er et nøgleord i virksomheden, og det skal også gennemsyre Carl Hansen & Søns digitale tilstedeværelse. Sådan lød opgaven for IMPACT og det digitale bureau Spring Summer, som har skabt designet. Målet har været at levere en digital oplevelse, som er i tråd med Carl Hansen & Søn-brandets fokus på håndværk, æstetik og funktion, et digitalt ‘masterpiece’.

Webshoppen er en global commerce-løsning, der på sigt kan understøtte både B2B- og B2C-salg i hele verden, og Carl Hansen & Søn har taget et stort skridt i den retning med deres nye site, som er en integreret løsning med corporate site og webshop i et. Sitet er klargjort til, at Carl Hansen & Søn gradvist kan tage de næste skridt ud i verden og øge virksomhedens internationale digitale commerce-indsats i takt med virksomhedens udvikling.

Om løsningen siger Senior E-business Consultant i IMPACT Ole Buch Rix:

Den skal først og fremmest tage højde for, at i dag starter købsprocessen som oftest online, også når folk skal købe nye møbler. Vi har bygget et digitalt ”showroom” i brandets ånd, som kan guide forbrugerne videre til egne butikker og forhandlere. Samtidig kan udvalgte møbler også købes direkte på sitet

IMPACT has implemented Carl Hansen & son new PIM system
IMPACT has developed Carl Hansen and Søn's commerce

Løsningen er bygget på Episerver og kan levere en omnichannel-oplevelse til Carl Hansen & Søns kunder. Det er en moderne, skalérbar platform i en mikroservicearkitektur, hvor hvert element er bygget op i moduler, som kun har én funktion, som de løser optimalt.

Head of Technology and Innovation hos IMPACT, Filip Bruun Bech-Larsen forklarer:

”Sitet skal kunne performe lynhurtigt såvel i Japan, hvor den næste webshop går live, som i Danmark. Animationen skal være smooth – lidt ligesom oplevelsen af at sætte sig i en lækker stol – uanset om du er i Kina eller København. Med microservicearkitekturen sikrer vi, at det nemt kan skaleres, og samtidig gør det sitet driftssikkert, fordi det kun er en ganske lille del, der er påvirket, når vi laver ændringer”.

Websitet ligger i skyen med Microsoft Azure, hvilket giver flere fordele.

Det smarte er det her med ’distribueret delivery’. Altså, at hvis du sidder i USA, så står serveren i USA, og du skal ikke vente på lyset, der løber under Atlanten igennem kablet. På den måde sikres hurtige svartider, uanset hvor i verden brugeren er. Du kan skrue op for det, så hvis du går ind på et nyt marked, er det dybest set bare at sætte et hak i Azure, og så får du også en lokation i Sydamerika, for eksempel

Filip Bruun Bech-LarsenHead of Technology and Innovation, IMPACT

Endelig er der en fordel i forhold til GDPR, hvor Microsoft Cloud garanterer, at data fra Europa ikke ryger ud af Europa.

Løsningen er fremtidssikret, så Carl Hansen & Søn løbende kan tilføje ny funktionalitet. Websitet har i første omgang fokus på forbrugere, men er klargjort til for eksempel at kunne henvende sig til B2B-kunder.

Løsningen indeholder også InRiver PIM-system, således at løsningen kan understøtte flere markeder med solid håndtering af produktdata på lokale sprog. På den måde bliver produktdata ikke en begrænsning for ekspansion. Tværtimod. Produktberigelse er forenklet markant og kan nu genanvendes på tværs af mange kanaler, hvilket understøtter Carl Hansen & Søn’s vækstambitioner for fremtiden.