IMPACT åbner i kontor i Odense
2. december 2019
IMPACT har valgt at åbne kontor i Odense for at være tæt på kunder i det fynske, jagte talenterne og blive en del af det fynske tech-mekka.
IMPACT er blandt Skandinaviens tre største konsulenthuse specialiseret digital commerce og hjælper virksomheder med at skabe gode digitale købsoplevelser, uanset om de sælger til forbrugere eller virksomheder. Blandt kunderne er nemlig.com, Montana, Bog & idé og Arla. IMPACT blev grundlagt i 1998 i Aarhus, åbnede kontor i København og Lissabon i 2017, og nu er turen kommet til Odense.
Vi vil være der, hvor de dygtigste er. Vores vision er at levere Europas bedste og mest innovative commerce-løsninger. Derfor er vi nødt til at sikre tilstedeværelse og mulighed for at rekruttere der, hvor de rigtige profiler findes.
At valget faldt på Odense er ikke en tilfældighed, fortæller Kasper Holst.
”Det fynske tech-miljø kan noget helt særligt indenfor data, AI og robotics. Fremtidens e-commerce kommer til at basere sig endnu mere på intelligens og personalisering, så vi har brug for dygtige folk med de kompetencer for at fortsætte vores vækstrejse.”



Tiltrække arbejdskraft
IMPACT åbnede dørene til det nye kontor den 2. september 2019 som en del af kontorfællesskabet Coworking Plus og har allerede ansat de første fem medarbejdere. Blandt dem er de to lokale udviklere Anders Pedersen og Jacob Lorenzen, som står for den daglige drift af kontoret og skal være med til at rekruttere flere medarbejdere.
I første omgang har IMPACT ti skriveborde, som forventes besat inden årets udgang, men målet på sigt er at nå 30-40 medarbejdere, som arbejder med alt indenfor commerce – som udvikling, UX/Design, projektledelse, data/BI, marketing og AI.
Det er afgørende for os, at kontoret i Odense vokser og får den helt rigtige IMPACT-stemning, hvor der både er plads til faglige diskussioner og sjov, og hvor venskaber kan udvikle sig.
Næste stop: Udlandet
Siden 2006 har IMPACT vundet otte gazelle-statuetter, rundet de 190 medarbejdere og havde i 2018 en omsætning på over 125 mio. kr. Men udviklingen stopper ikke her. Næste mål er flere kontorer og kunder i udlandet indenfor de nærmeste år.
De første udenlandske kunder er allerede i porteføljen, og en stor del af de danske kunder er globale brands med kunder rundt om i hele verden, og derfor ser Kasper Holst det som et naturligt næste skridt at være tættere på kundernes slagmarker.
”Der er stor forskel på, hvordan danskere, tyskere og hollændere handler, så for at give vores kunder de bedste betingelser for succes, skal vi også kende deres kunder. Og det gør vi bedst ved at være der, hvor kunderne er,” lyder det fra Kasper Holst.