IMPACT-KUNDER BLANDT FINALISTERNE TIL FDIH E-HANDELSPRIS
26. marts 2020
IMPACT-kunder med i kapløbet om E-handelsprisen
Når vinderne af FDIH’s E-handelspris skal findes til maj, er det endnu en gang med IMPACT-kunder blandt Top 5.
De seneste par år er prisuddelingen også endt med flere priser og Top 3 placeringer til IMPACTs kunder. Blandt andet vandt nemlig.com guldprisen i 2018.
I år skal Imerco og HiFi Klubben dyste om sejren som bedste omnichannel-virksomhed, mens GANNI jagter prisen for bedste eksportcase. For alle tre finalister gælder det, at de det seneste år har satset massivt på udvikling og har turde at gøre noget nyt.
Imerco
IMPACT og Imerco har arbejdet tæt sammen i en årrække, og i 2016 satte Imerco sig for at få samme stærke position online, som deres fysiske butikker havde. Fokus har været på at lette kunderejsen med omnichannel-tiltag. Derfor har de fulgt e-commerce guruernes anbefalinger, indført best practice på alle områder og optimeret hvert enkelt touchpoint. Indsatsen mærker Imerco nu effekten af – i perioden 2016-2019 er deres online omsætning vokset med 175%.
HiFi Klubben
Kvalitet er et nøgleord for HiFi Klubben – og særligt når det kommer til købsoplevelsen. Derfor kom de i 2019 til IMPACT med ønsket om at skrue op for deres online kvalitet og mindske kanalgnidninger. I dag er deres online-univers motoren, som driver kunder til de fysiske butikker, mens de fysiske butikker fungerer som ét stort inspirationsunivers, hvor kunderne kan se, røre og opleve den gode lyd. HiFi Klubbens indsats betyder, at de kan henføre langt de fleste af deres køb i fysisk butik til kundeklubmedlemmer, som handler for næsten dobbelt så meget som ikke-medlemmer.
GANNI
GANNI og IMPACT har siden 2018 været på digital jordomrejse med målet om at gøre GANNI til et internationalt brand. Og det er lykkedes. På rekordtid har GANNI fået fodfæste på +30 markeder, og i 2019 kom størstedelen af omsætningen fra andre markeder end det danske. På baggrund af den store succes har GANNI i 2019 åbnet fysiske butikker i New York, Miami og L.A. samt etableret lagerhub i USA og andre lande for at kunne levere hurtigt og effektivt til forbrugerne.