Med GANNI på digital jordomrejse
25. april 2018
En Louis Vuitton-fond har investeret flere hundrede millioner i tøjbrandet GANNI. International vækst er målet, og vi skal hjælpe GANNI med strategisk sparring om omnichannel og implementering af en Salesforce Commerce Cloud-platform.
Dansk modesucces vil erobre USA
Med IMPACT som digital partner jagter modebrandet GANNI international succes.
Efter flere farvestrålende år i Danmark og Skandinavien er GANNI nu klar til at erobre resten af verden – og rejsen starter i USA. Designerbrandet har leveret høj vækst og overskud gennem de seneste syv-otte år. Omsætningen forventes snart at nå en halv milliard, og i sidste regnskabsår leverede GANNI et overskud på 17 millioner kroner.
I slutningen af år 2017 opkøbte den amerikanske kapitalfond L Catterton, som blandt andet ejer Louis Vuitton, 51 % af virksomheden for et trecifret millionbeløb. GANNI har ad flere omgange sagt nej til potentielle investorer. Modesuccesen har specifikt valgt en partner, der har erfaring med at drive et eksklusivt fashionbrand worldwide. L Catterton kan skabe et verdensomspændende brand, lyder GANNIs analyse. Nu skal samarbejdet give international vækst, og det handler om at smede, mens jernet er varmt.
Vi kan se på efterspørgslen i USA, at vi skal have luft under vingerne nu. Vi indleder en massiv onlinesatsning, og så følger vi op med etablering af fysiske butikker, hvis vi finder den helt rette location.



TIL GANNI GIRLS I HELE VERDEN
Mange skandinaviske fashionbrands har store markedsandele i Skandinavien, men kun få er lykkedes med at skabe verdensomspændende brands. GANNI vil være en af undtagelserne.
Som hjælp på den internationale rejse har GANNI allieret sig med os. Vi skal agere digital sparringspartner for tøjbrandet. Vi skal levere GANNIs digitale kunderejse gennem strategisk sparring om enterprise omnichannel-platform, som kan skaleres internationalt. Sammen skal vi sikre, at webplatformen understøtter internationale brugerbehov og GANNIs premium brandværdi.
Vi ved alt om vores brand og hvordan vi producerer fedt kvalitetstøj. Vi ved rigtig meget om vores kunder og kan spotte deres fremtidige behov. IMPACTs digitale erfaring indenfor omnichannel commerce skal derfor hjælpe os med at bringe vores brand og kompetencer ud til Ganni Girls i hele verden
Projektet skal deles op
Men ligesom Rom bliver hele verden heller ikke bygget på en dag. Ganni og IMPACT tænker store digitale visioner, men de skal også finde løsninger her og nu. Første skridt er USA, men selve maskinen skal kunne skaleres til hele verden efterfølgende. Derfor skal IMPACT sammen med Ganni på en omnichannel-rejse og på en internationaliseringsrejse, men vi skal dele den op i små bidder så projektet blive spiseligt.
Ganni har et vanvittig stærkt brand, og de ved hvordan man skaber et internationalt brand. Vi glæder os til at være den digitale partner, der sørger for, at Gannis platforme er gearet til den internationale vækst.
Cutting-edge-teknologi
Gannis nye globale platform bygges på Salesforce Commerce Cloud-platformen, der er markedets ”cutting edge”-teknologi og enkelt kan skaleres til Gannis vækstende forretning. Salesforce Commerce Cloud-teknologien giver kunderne mulighed for at tilgå platformen gennem alle sociale logins, og platformen understøtter alle betalingsløsninger. Samtidig er brugeroplevelsen på mobileplatforme i særklasse med Salesforce Commerce Cloud.
Løsningen bliver samtidig den første i Danmark, hvor Salesforce Commerce Cloud og Salesforce Marketing Cloud implementeres i samme løsning. Teknologierne arbejder hånd i hånd med det formål at sikre glade kunder, og for Ganni betyder det konkret, at al deres kundedata er samlet på et sted, og at de enkelt kan følge og optimere kunderejsen.