ET UNIKT PARTNERSKAB FORTSÆTTER - PWT GROUP GENVÆLGER IMPACT

16. december 2021

13 års samarbejde og still going strong. Nu med en ambitiøs plan om at levere ægte unified commerce på tværs af hele Skandinavien på en ny platform fra commercetools. 

Der er sket meget i det digitale felt, siden PWT Group og IMPACT først begyndte at arbejde sammen tilbage i 2008. Flere platforme og projekter er kommet og gået, efterhånden som samarbejdet har udviklet sig i takt med verden omkring. Derfor er vi mere end normalt stolte af at meddele, at PWT Group har genvalgt IMPACT som deres partner til at bygge deres næste generations commerce-platforme. 

Selvom PWT Group måske ikke ringer en klokke, kender du højst sandsynligt de to førende retail-brands, som virksomheden driver. Under varemærkerne Tøjeksperten og Wagner driver PWT Group tæt på 150 fysiske butikker i Danmark, Norge og Sverige sammen med flere webshops. 

IMPACT har været en hjørnesten i transformationen og digitaliseringen af ​​vores forretning. Selvfølgelig talte vi med andre bureauer i denne proces, men IMPACTs dybe forståelse af digital handel og vores forretning var uden sidestykke. Derudover sætter vi stor pris på fleksibiliteten i IMPACTs måder at arbejde på samt de stærke fælles værdier i vores partnerskab.

Brian BørstingMarketing & eCommerce Director hos PWT Group
FRA ONLINESALG TIL COMPOSABLE COMMERCE 

Da IMPACT og PWT Group startede deres rejse for 13 år siden, var omnichannel ikke opfundet. I stedet handlede de første projekter om multikanalsalg og online markedsføring. Koncernen har dog altid haft øjnene rettet mod at skubbe til niveauet for digital handel. 

I 2019 blev Tøjeksperten hædret som den næstbedste omnichannel-retailer i Danmark. Og her i afslutningen af 2021 er ambitionen at ændre hele det digitale landskab og centrere det omkring den headlessplatformen commercetools, så PWT kan skabe ægte sømløse oplevelser. 

Vi indså, at vi havde brug for en ny tilgang til at accelerere vores digitale forretning. For at give os den fleksibilitet og skalerbarhed, vi ønsker, bygger vi nu videre på en best-of-breed-tankegang. Det giver os også en mere fremtidssikret digital arkitektur, og vigtigst af alt, gør det os i stand til at levere den bedste kundeoplevelse på tværs af alle touchpoints.

Brian BørstingMarketing & eCommerce Director hos PWT Group

Ved at vælge commercetools positionerer PWT Group sig igen som en digital frontløber. Den tysk-baserede platform er blandt pionererne i MACH-bevægelsen, der er et smart akronym for teknologi, der er baseret på Microservices, API’er, er Cloud-native og Headless. 

PWT Group har altid haft store ambitioner om at udfordre status quo. Efter en grundig forundersøgelse er jeg overbevist om, at commercetools er den rigtige vej frem for PWT Group til at realisere deres fulde potentiale, ikke kun digitalt, men også i butikken og på tværs af hele brandoplevelsen. Og næsten uanset hvilke nye tiltag, som PWT vil afsøge i fremtiden, vil deres nye composable arkitektur gøre det muligt for dem. Jeg ser virkelig frem til denne nye rejse med Brian og hans team.

Stefan PrimdahlDirector, Clients & Consulting i IMPACT
ET REKORDLANGT DIGITALT PARTNERSKAB?

13 år er lang tid for de fleste samarbejder, og i den digitale verden er det måske et rekordlangt partnerskab. 2008 var trods alt ikke kun starten på dette samarbejde, men også året Google Chrome, Airbnb og Spotify blev lanceret. Bare for at sætte tingene i perspektiv. 

For IMPACTs administrerende direktør og medstifter, Kasper Holst, betyder den nye aftale meget: 

Efter 13 år sammen føles PWT Group næsten mere som en del af IMPACT end som en kunde. Jeg er utrolig stolt over, at vi har været i stand til at udvikle vores forhold gennem alle disse år. Det handler om, at vi har et rigtig stærkt kulturelt fit og et fælles ønske om løbende at udforske og bygge fremtidens commerce.

Kasper HolstCEO hos Impact

For PWT Group er udvidelsen af ​​partnerskabet også en særlig lejlighed. Brian Børsting, der har været en del af samarbejdet i alle 13 år, får det sidste ord: 

IMPACT kender vores forretning rigtig godt, og det er af stor værdi for os, så jeg er super glad for at fortsætte samarbejdet. Det siger sig selv, at hvis IMPACT ikke havde leveret et tilbud, der demonstrerede deres evne til at udvikle sig og udfordre os, ville tingene være blevet anderledes. Men for at være ærlig, så er jeg glad for, at de vandt pitchet, for nu føles det næsten som om, vi lige har fornyet vores bryllupsløfter.

Brian BørstingMarketing & eCommerce Director hos PWT Group

Vil du lære mere eller diskutere fremtidens in-store-oplevelser?

Ræk ud til Anders til en snak om retail-landskabet.

Anders Wedendahl er Senior Solution Consultant  og skaber gode købsoplevelser i IMPACT