Seminar:
Digital Transformation for B2B virksomheder

7. og 8. november 2017

Hvordan får du succes med digital transformation i B2B virksomheder?

Hvad kræver det at transformere en virksomhed, så den bliver i stand til at bedrive succesfuld omnichannel B2B commerce? Hvilke strategiske overvejelser bør man gøre sig, hvordan griber man processen an, hvor ligger faldgruberne og hvilke kampe er ’must-win-battles’? Det kan du blive meget klogere på, når vi, med udgangspunkt i HAYs omnichannel transformationsprojekt, stiller skarpt på succesfuld digital transformation i internationale B2B virksomheder.

 

Oplægsholdere

Kasper Holst

CEO & Partner, IMPACT

Kasper Holst har været aktiv på den digitale scenesiden 1998 og er en af Danmarks tungeste profilerinden for digital commerce, omnichannel og løsning af komplekse, digitale udfordringer.
Som stifter og CEO hos IMPACT har han bl.a. hjulpet virksomheder som Imerco, Lemvigh-Müller og Tøjeksperten med at være på digital forkant.

Henrik Béen

VP Product Marketing, InRiver

Henrik is a business software product specialist, bringing nearly two decades of experience from
the industry to his role as VP, Product Marketing at inRiver. At inRiver he runs product marketing
and analyst relations. Prior to joining inRiver, he spent several years with QlikTech (Qlik), where
he contributed to the phenomenal growth that took the company from a local, Sweden-based start up to the internationally acknowledged software company it is today.Henrik holds a master’s degree from Lund University

René Bach Lundgaard

Partner & Lead on digital disruption, Implement

René er en digital ‘growth hacker’, der tror fuldt og fast på, at radikal transformation opnås ved at kombinere umødte brugerbehov med nye teknologiske muligheder. Han arbejder i spændingsfeltet mellem dyb markedsindsigt og teknologi og har ekstensiv erfaring med udvikling af strategisk og konceptuelt design, der skaber radikal forandring i organisationer.

Taler IMPACT Omnichannel Index 2019
Martin Lyngaa Simonsen

Partner & Lead on digital strategy, Implement

Med udgangspunkt i en stærk faglig forkærlighedfor brugerbehov og adfærd, er Martin en skarpfacilitator af strategisk, kommerciel og digitalbeslutningstagen. Ud fra en ’design thinking’-tankegang, arbejder Martin med at omsætte vækstpotentialer til attraktive ’value propositions’ og ’go-to-market’-strategier. Med en baggrund i IT og Økonomi, har han opbygget sin karriere omkring dét, at skabe vækst for de organisationer, han arbejder med.

Seminaret arrangeres i samarbejde mellem

Program

HAY Case: Digital Commerce som Global Vækstmotor

Kasper Holst, CEO & Partner, IMPACT

Hvordan digitaliserer man en af Danmarkshistoriens største design- og eksportsucceser? Hos HAY havde man brug for en gennemgribende digitalisering, der kunne understøtte den fortsatte vækst og stille HAY bedst muligt i det globale marked. Hør Kasper Holst, CEO & Partner hos konsulenthuset IMPACT, når han giver et kig ind bag kulisserne på HAYs transformationsprojekt. Du kan bl.a. blive klogere på overvejelserne, udfordringerne og strategien bag det implementerede B2B commerce-setup og få indsigt i, hvad HAY ville ønske, de havde vidst før projektstart.

Digital produktudvikling i verdensklasse

Henrik Béen, VP Product Marketing, InRiver

Product Information Management, or PIM, is a cornerstone of HAYs successful digital transformation. Having a PIM strategy in place strengthens the organization and the way its products are perceived in the market. It guarantees consistent product information across customer touchpoints and faster time to market for all products. For many years, B2C companies were leaders in adopting PIM. But more and more B2B companies are embracing an “all in” digital strategy. Knowing it needed to make significant changes to compete as a modern digital business, they have embraced PIM to stay ahead of the competition and to provide a better customer experience. In his presentation, Henrik will give you an overview of how implementing PIM can support digital transformation and the benefits it brings to some of inRiver’s global customers, such as HAY, FujiFilm, H&M, Georg Jensen and Bygma.

Digital Transformation i strategisk perspektiv

René Bach Lundgaard, Partner, Implement & Martin Lyngaa Simonsen, Partner, Implement

Personalisering, master data, kanalstrategi og kontekstuel marketing er blot et lille udpluk af de faktorer, der skal gå op i en højere enhed, for at skabe omnicommerce succes. Men hvilke strategiske overvejelser ligger forud for et transformationsprojekt, hvor spillepladen konstant ændres med afsæt i kundernes nye behov og nye teknologier? Implement Consulting Group har en lang række succesfulde digitaliseringsprojekter i bagagen, og i dette oplæg giver de et koncentrat af, hvordan man fanger den store teknologiske bølge og med den løser de relevante problemer for kunderne. Og prøver at give svaret på, hvordan man fortsat kan holde fokus på kundeværdi som målet, når teknologi konstant ændrer spillereglerne.