Silvan
satser digitalt

23. februar 2018

IMPACT som digital samarbejdspartner

Det danske byggemarked, Silvan, vil gentænke sig selv og deres forretningsgrundlag.
I den forbindelse står digitalisering øverst på dagsordenen.

Byggemarkedet blev i efteråret solgt fra af DT Group. De nye ejere er den tyske kapitalfond, Aurelius, og missionen er klar. Den digitale satsning er det vigtigste mål!

Silvan har valgt IMPACT til at hjælpe med at eksekvere deres digitale strategi og definerede kunderejser. Arbejdet har Silvans slutkunder i centrum og kulminationen på samarbejdet mellem IMPACT og Silvan bliver en relancering af Silvan.dk, der skal imødekomme kundernes behov.

Vi starter groft sagt forfra. I løbet af år 2018 ruller vi det nye Silvan ud, hvor vi vil øge vores digitale tilstedeværelse markant. Vi ønsker at øge den digitale andel af vores salg og har flere spændende projekter i støbeskeen. Vores ambitionsniveau er højt, og vi vil meget gerne rykke hurtigt. IMPACT er specialister i digital commerce og i at hjælpe handelsvirksomheder, og er dermed den oplagte samarbejdspartner for os.

Martin PihlHead of Marketing & E-commerce hos Silvan
Produkthåndteringssystem er grundstenen

I øjeblikket skaber vi sammen fundamentet for byggemarkedets digitale videreudvikling. Silvans systemer bliver optimeret og klargjort til implementering af nye tiltag. Første søm i brættet er implementeringen af et nyt produkthåndteringssystem.

Silvan er skiftet fra et Informatica PIM-system til et InRiver PIM-system. Det nye system giver et fuldt overblik over Silvans 25.000 produkter og varianter. Og produkthåndteringssystemet er grundstenen i Silvans digitale satsning.

Med implementeringen af et inRiver PIM-system samler vi Silvans produktinfo på ét sted.Dette letter arbejdet voldsomt, når vi i de kommende måneder skal arbejde videre med løsningen. I sidste ende er målet jo ikke blot at give Silvan branchens bedste e-commerce løsning, men at flytte hele virksomheden i den nye retning. Det handler om at skabe excellente kundeoplevelser, og den gode slutkundeoplevelse ligger i forståelsen for detaljen.

Rasmus Ginnerup Lawaetz | IMPACT Team
Rasmus LawaetzSenior E-Business Consultant, IMPACT
Det gode samarbejde fortsætter

Silvan og IMPACT har arbejdet sammen siden år 2011, men med Silvans nye strategi er samarbejdet intensiveret. Hos IMPACT ser vi frem til at skulle være med til at sætte turbo på deres digitalisering, og glæder vi os til et endnu tættere samarbejde!

Du kan høre meget mere om samarbejdet, når vi fortæller hele historien på Børsen Retail den 20. marts på Bella Sky i København.