OMNICHANNEL SKAL SLÅ ZALANDO OG BOOZT

26. maj 2020

Skoringen vil være branchens førende omnichannel-virksomhed i Norden. Som første store step, smelter webshop og fysiske butikker nu sammen. Det samme gør content og commerce.

Skoringen er eksperter i sko. Det vil kæden slå fast overfor kunderne ved at udfordre internationale giganter som Zalando og Boozt på ekspertviden, omnichannel og personaliserede købsoplevelser.

En afgørende del af den digitale oprustning var at skabe Nordens bedste omnichannel-løsning. Det er nu en realitet.

Vi har store ambitioner digitalt. Men vi er ingenting uden vores fysiske butikker. Derfor giver det rigtig god mening for os at smelte offline og online sammen endnu mere sammen.

Peter EistrupE-commerce Manager, Skoringen
Endless aisles: Ingen kunde skal gå forgæves

Skoringens ambition er klar: De vil skabe en købsoplevelse på højde med de bedste omnichannel-spillere, så kunderne får samme gode oplevelse på gågaden som på nettet.

Derfor er online-sortimentet blevet udvidet for at styrke de fysiske butikkernes rækkevidde. Order-on-behalf funktionalitet sikrer butikkerne endless aisles, så ekspedienterne kan bestille varer fra webshoppen til kunderne.

Kunderne kan også hjemmefra tjekke den lokale butiks lager og vælge ”Brug for det i dag”-filtret. Filteret viser kun de varer, der er i den valgte butik.

Børneunivers og ekspertviden kobles til commerce

For at adskille sig fra de store pure players vil Skoringen dele ud af deres ekspertviden online. Derfor har de skabt et børneunivers, hvor commerce og content smelter sammen.

Forældrene kan læse om børns forskellige udviklingstrin, hvordan de kan hjælpe børnene med at tage skoene på selv, og hvad de skal vide om børnenes første sko.

Også personaliseringen fylder en del hos skokæden. Når kunderne besøger skokæden online, kan de segmentere indholdet, så deres søgning passer til deres behov.

Brugervenlig redaktøroplevelse

Skoringens commerce-platform er bygget på seneste version af Umbraco headless CMS. Umbraco giver redaktørerne et brugervenligt system, hvor de kun skal oprette content én gang og samtidig segmentere content til syv forskellige segmenter. Redaktørerne kan også nemt tilføje content til både produktlister og produktsider.

Dermed kan Skoringen rådgive dér, hvor det giver mening i kunderejsen.

Skoringen kom til os med store ambitioner om at binde online og fysiske butikker tæt sammen. Og det er vi lykkedes med ved at fokusere på, at løsningen skulle møde den moderne forbrugers vaner og forventninger

Morten QvistgaardSenior E-Business Consultant

Som næste led i Skoringens omnichannel-rejse lancerer de snart en ny loyalitetsplatform og klubkoncept.

Sammen med en Customer Data Platform giver det Skokæden gode muligheder for at skabe stærke relationer til kunderne, ligesom de kan genkende kunder på tværs af kanaler.

Det sikrer kunderne en personaliseret oplevelse uanset, om de handler online eller i den lokale butik.