Webdanmark.com hedder nu IMPACT


Læs mere
impact-black-friday

Færre gider stå i kø i butikken på Black Friday

22. november 2017

I 2016 stod onlinehandlen for 12 procent af den samlede omsætning på Black Friday. Vi forventer, at e-handlens andel af den samlede omsætning på Black Friday vil stige til 18-20 procent i 2017, og at andelen vil vokse helt op til 25-30 procent de kommende år.

Der er altså færre danskere, der gider stå i kø i den fysiske butik og hellere vil have fat i de gode tilbud hjemme fra sofaen. Det skyldes dels, at gennemskueligheden i forhold til at finde de bedste tilbud er langt højere på Internettet. Og dels skyldes det, at flere og flere onlinebutikker får optimeret deres brugeroplevelse og digitalisering af shoppingoplevelsen.

– Black Friday i år kommer til at udgøre omkring 15 procent af årsomsætningen for de fleste butikker og forbrugerne indregner det i deres planlægning af julehandel. Samtidig lægges en stadigt større del af omsætningen online. Det giver os et langt mere præcist billede af, hvem, hvad og hvordan der handles på årets største shopping-dag, siger vores CEO og Partner, Kasper Holst.

Det betyder også, at de fysiske butikker er tvunget til at blive dygtigere i forhold til, hvordan de får bundet deres fysiske butikker sammen med onlinebutikken.

– Black Friday er derfor en oplagt mulighed for at udvide andelen af kunder i kartoteket for onlinebutikkerne. Vi så sidste år, at nye besøgende udgjorde 38 procent af alle besøg, hvilket skaber en unik mulighed for at skabe nye loyale kunder, og ikke mindst mulighed for efterfølgende markedsføring igennem julen og januarudsalget, slutter Kasper Holst

Find os her

København
Laplandsgade 4A
DK-2300 København S

T +45 7020 1619
F +45 7020 1629


info@impact.dk

Show on map

Aarhus
Søren Frichs Vej 44D
DK-8230 Åbyhøj

T +45 7020 1619
F +45 7020 1629


info@impact.dk

Show on map

Vær på digital forkant.
Tilmeld dig
vores nyhedsbrev.