E-commerce apps
Nøglen til digital
succes

Mobil e-commerce er det vigtigste touchpoint at mestre på B2B- og B2C-markedet.

Derfor er e-commerce apps nøglen til digital succes

Mere end 50% af den danske befolkning shopper på mobilen. Globalt set forventes det, at salget gennem mobile devices rammer mere end 20 milliarder kroner i 2021. Kort sagt: Mobil e-commerce og e-commerce apps på et højt brugervenligt niveau bliver afgørende, uanset om din virksomhed opererer på B2B- eller B2C-markedet.

Fra et forretningsmæssigt synspunkt giver det mening at flytte dine produkter tættere på forbrugeren. Produktsøgningen starter ofte på en smartphone eller tablet (også for mange i B2B-regi), og her er det vigtigt at være i stand til at sælge produkterne i samme sekund, efterspørgslen opstår. Ellers gør konkurrenterne det.

Webinar: How successful commerce apps are built

Kom med når vi fortæller hvordan nemlig.com og Carl Ras har fået stor succes med e-commerce apps. Læs mere her.

Fra nemlig.com til Nemlig App

Med nemlig.com appen kan danskerne købe dagligvarer, når de vil. Fra første touchpoint er kundens behov tænkt ind. Filtre, intelligente søgefunktioner og personaliseret indhold er alt sammen med til at gøre indkøbsturen let som en leg. I App Store scorer appen 4.6 ud af 5.

Appen har vundet både Danish Digital Award og e-handelsprisen. IMPACT har stået for udviklingen af nemlig.com appen.

Hvad kendetegner en Succesfuld app

En succesfuld app bygger på en grundig foranalyse og brugeranalyse + et klart defineret hovedformål: Hvilke problemer skal app'en løse for dig og dine kunder?

Derefter er det vigtigt at app’en udvikles af et stærkt UX & Design-team. App’en skal nemlig ikke bare se flot ud, men skal løse problemet for dine kunder og medarbejdere på effektiv og brugervenlig manér. En app er nemlig meget mere end "bare en app". Den er et mulitfunktionelt værktøj, som alle parter kan drage fordel af.

Carl Ras booster omsætningen

Som del af en digital overhaling havde Carl Ras brug for en app, som kunne håndtere mere end 40.000 varenumre, servicere kunder med forskellige behov og ikke mindst være brugervenlig for håndværksmestrene. IMPACTs UX & Design-team var i tæt dialog med Carl Ras under hele udviklingen, og udarbejdede flere prototyper for at sikre, at løsningen passede ind i brugernes dagligdag.

Resultatet blev en super brugervenlig B2B app med fokuseret navigation og et intuitivt kundeunivers. Løsningen har boostet Carl Ras’ online omsætningsvækst med 35%, øget den gennemsnitlige ordreværdi med 10% og øget konverteringsraten med 20%.

Carl Ras E-Commerce App IMPACT

Vil du vide mere
om E-commerce apps?

Så tag fat i Ask. Han kan fortælle dig meget mere.

Ask Ullerup er Director, Group Strategy & Innovation. Partner i IMPACT