Order
Management
System

Et Order Management System giver dig ét samlet overblik over alle ordrer-, lager- og salgsdata, så du kan tilbyde dine kunder service i topklasse.

Et multichannel Order Management System (OMS) binder dine salgskanaler sammen, så alle ordrer bliver håndteret i ét system. Offline og Online smelter sammen, så du kan sælge produkter, følge ordrer, ajourføre varebeholdningen og håndtere returneringer problemfrit på tværs af kanaler.

Et OMS er grundlaget for en gnidningsfri købsoplevelse. Det reducerer omkostninger, giver dig den seneste status på ordrer og sikrer hurtigere time-to-market.

Hos IMPACT har vi flere IT-kyndige konsulenter, som er specialiseret i at levere et effektivt OMS. Vi fokuserer på at bruge et OMS aktivt og sigter efter at skabe salg, øge kundernes loyalitet og sænke din virksomheds lageromkostninger.

For IMPACT er et OMS noget der ligger før, under og efter købsknappen.

Features

Både B2B- og B2C-kunder stiller større krav til købsoplevelsen, og særligt servicen efter købet er afgørende for deres loyalitet. Et advanced Order Management System giver dig ét samlet overblik over alle ordrer-, lager- og salgsdata, så du kan tilbyde kunderne unified commerce features som:

  • Click-and-Collect
  • Vis butikkens lager online
  • Endless Aisle – salg af webshoppens lager i den fysiske butik
  • Købe online og returnere i butik
  • Ship from store – hurtigere levering med en kortere last mile
  • Dropship – din leverandør sender ordren direkte til din kunde
  • Split ordrer – opdel kundens ordre, så de ikke skal vente på, at du har ALT på lager
OMS Click & Collect IMPACT

Fordele ved et OMS

  • Ét samlet overblik over den enkelte kundes ordrehistorik
  • Personaliserede tilbud på baggrund af ordrehistorik
  • Kryds- og opsælge på tværs af kanaler på baggrund af kundernes ordrehistorik
  • Kundeservice kan hele tiden følge den opdaterede lagerstatus på tværs af kanaler
Order Management System, Drop Shipping IMPACT

Imerco: OMS holder
omkostningerne nede

IMPACT leverede sammen med Imerco en custom OMS løsning i samarbejde med TrueCommerce med henblik på at etablere Dropship. Med dropshipfunktionaliteten kan Imerco introducere større varer i deres online katalog uden at opretholde omkostningerne forbundet med lager og levering.

Ved hjælp af TrueCommerce EDI platform kan Imerco hurtigt onboarde nye leverandører i løsningen og dermed udbygge leverandør netværket og udbudet af produkter med meget lave omkostninger og implementeringstider.

Læs hele casen her.

Sådan virker et OMS

Kunderejsen starter i den kanal, hvor kunden først møder din virksomhed. Med Order Management Software kan du eksekvere på brugeroplevelsen i den pågældende kanal ved at skabe opmærksomhed og sælge dit produkt, uanset hvilken kanal du møder kunden i. Det er altafgørende for den resterende del af rejsen at levere et højt niveau af troværdighed her.

Order Management System IMPACT

Når kunden har lagt sin ordre, handler det om at holde øjnene på bolden og kunne være proaktiv i kommunikationen mod kunden. Denne process er mindst lige så vigtig. Det er her, din forretning skaber kundeloyalitet.

Hvordan fungerer et OMS? Se denne demo af Salesforce Order Management.

GANNI: OMS skaber sublime købsoplevelser

Med et ’next generation’ multichannel Order Management System kan GANNI tilbyde sublime købsoplevelser. GANNI ønskede at OMS-systemet skulle have et API-lag i løsningen for at give agilitet og mindre afhængighed af leverandøren. Samtidigt var det et must for GANNI, at de løbende kunne eksekvere på strategien om at være en teknologisk frontrunner.

impact har lavet Gannis ecommerce

Et ’next generation’ OMS blev valgt, fordi det er født omnichannel med features som endless aisles, ship from store, click and collect. Det giver mulighed for en holistisk kundeoplevelse på tværs af on- og offline, hvor friktionen mellem kanaler minimeres. Det betyder fx, at man som kunde kan researche online og besøge en butik – og hvis det ønskede produkt ikke er i butikken, så skaffes den fra et andet sted og sendes til kunden.

Læs hele casen her.

OMS vs. ERP og e-commerce

Betragter din virksomhed stadig online og offline som to forskellige verdener? Håndteres offline ordrer i jeres ERP og online i e-commerce platformen? Det er et ineffektivt setup. Kunden får ikke den gnidningsfrie oplevelse, og din forretning kender kun den ene halvdel af sandheden om lageret.

Enkelte virksomheder har implementeret integrationer, så de kan tilbyde nogle af de overnævnte OMS fordele – men det er langt fra alle og sjældent på det niveau, som dine kunder forventer. Med et OMS får du et system, der er bygget til at håndtere ordrer og alle de omkringliggende processer. Et ERP er ikke bygget til at håndtere kundeordrer, og det er tungt og dyrt at lave ændringer i dit ERP-system.

En Order Management Software anvender en API-struktur, der kan udstille data der, hvor det er nødvendigt. Langt de fleste kommer med et user interface, der er optimeret til dine kundeservicemedarbejdere. Kort sagt, får du en agil ordremotor, der kan konfigureres til dine kunders behov og dermed også din forretnings behov - pakket ind et lækkert interface, der er til at forstå og arbejde med i det daglige.

Bog & idé: OMS gør kundeoplevelsen og -servicen bedre

Custom OMS Software til Bog & Ide blev etableret i tæt samarbejde med IMPACT. Der var behov for et enkelt system, der kunne tracke ordren igennem de forskellige stadier.

Med et fokus på ROI og et stærkt teknisk team har Indeks Retail (Bog & Ide) fået en simpel, men stærk ordrermotor, der gør kundeservices arbejde meget lettere og dermed kundernes oplevelse meget bedre, en win-win for kunder og forretning

Læs hele casen her.

Vil du vide mere
om et Order Management System?

Så tag fat i Anders, han er ivrig efter at fortælle meget mere.

Anders Wedendahl er Senior Solution Consultant og skaber gode købsoplevelser i IMPACT