IMPACT er Danmarks mest eftertragtede digitale bureau

12. januar 2021

Sidste år var IMPACT årets højdespringer. I år har danske virksomheder peget på IMPACT det bureau, som flest vil invitere til pitch, og som har den største brandstyrke.

I den største danske bureau-benchmarkanalyse MyImage 2021 har knap 1000 virksomheder peget på IMPACT, som det digitale bureau flest vil invitere til pitch på deres næste digitale projekt.

Derudover vurderes IMPACT at have den største brandstyrke (Brand Strength) og udnævnes som én af blot fire ”Brand Overperformers” i undersøgelsen, som netop er offentliggjort af MyResearch.

Ovenpå et hæsblæsende 2020 er MyImage 2021 særdeles positiv læsning med fremgang over hele paletten for IMPACT.

Jeg er utrolig stolt over at være det mest efterspurgte digital bureau. MyImage-målingen er særlig vigtig, fordi det er virksomhedernes og kundernes bedømmelse. Det er frugten af ekstremt fokus på resultater, innovation og kundernes forretning samt forstærket Go2market-fokus.

Kasper HolstCEO, IMPACT
Her topper IMPACT i MyImage 2021

Nr. 1 i Brand Strength

Nr. 1 i Momentum i markedet

Nr. 1 i “vil invitere til pitch”

Nr. 2 i Brand Power

Top-3 i kendskabsgrad ift., hvor mange der kender bureauet “godt” eller “indgående”

1 af blot 4 Brand Overperformers

21 pladser frem på 5 år

I 2020 blev IMPACT udnævnt som årets højdespringer, fordi kendskabet til IMPACT steg massivt år efter år. Fra en 22. plads i 2016 og 12. plads i 2018 til en 4. plads i 2020.

Siden 2020 er styrken af IMPACT-brandet ifølge undersøgelsen steget med 30%. Samme stejle stigning har der været i næsten samtlige kategorier i imageundersøgelsen.

Det giver i 2021 IMPACT 1. pladsen blandt samtlige digitale bureauer i kategorien Brand Strength, og IMPACT er samtidig det bureau, som flest vil invitere til pitch.

Mogens Østergaard, direktør for MyResearch, der står bag MyImage forklarer udviklingen:

Vi ser en stor stigning i pitch-interessen på IMPACT fra virksomhederne, og samlet set betyder det, at IMPACT overhaler Isobar på førstepladsen på Brand Strength.

Mogens Østergaarddirektør for MyResearch

Stærkt brand skaber Momentum i markedet

I MyImage 2021 topper IMPACT listen over Momentum i markedet. Momentum dækker over andelen af virksomheder eksklusiv egne kunder, som vil invitere bureauet til pitch. I 2020 lå IMPACT på en 9. plads.

Derudover er IMPACT nr. 2 på Brand Power, er i Top-3 i kendskabsgrad ift. hvor mange virksomheder, som har godt eller indgående kendskab til os, samt er blot 1 af 4 Brand Overperformers.

Det understreger effekten af vores benhårde fokus på kundernes behov og forretning under Covid-19 samt det stærke go-to-market fokus, vi har opbygget, hvor alle i IMPACT har knoklet for at skabe stærke resultater.

Kasper HolstCEO i IMPACT
Fakta om MyImage
  • MyImage er en strategisk BtB image- og kundeanalyse for danske bureauer
  • I MyImage 2021 har 936 beslutningstagere inden for e-commerce og marketing svaret.
  • MyImage giver et præcist billede af beslutningstagernes perception af bureauernes brands samt kundernes oplevelse af leverancen.
  • Undersøgelsen har været gennemført siden 2008