De 7 største grunde til, at virksomheder vælger Salesforce

Helt op på C25-niveau strømmer store koncerner pt. over på Salesforce. Få virksomhedernes 7 største argumenter for at vælge Salesforce her.

100% cloudbaseret, driftsikkert og meget lidt vedligehold. Stabilt og sikkert at launche. Native commerce-system med uendeligt antal out-of-the-box features.

Flere og flere virksomheder, helt op til Enterprise C25-virksomheder som fx Chr. Hansen, søger pt. over på Salesforce Commerce Cloud og Marketing Cloud, når de skal vælge ny platform som led i deres digitale transformationer.

Super-brands som Ganni og Søstrene Grene har også skabt globale vækstsucceser på Salesforce Cloud.

Live Webinar: Salesforce B2B Lead Generation

Kom med til webinaret om Salesforce B2B Lead Generation & sales pipeline, den 14. januar kl. 09 – tilmeld dig her.

Men hvorfor er Salesforce så populært? 

Vi har – ud fra vores dialoger med en række skandinaviske og globale B2B- og B2C-virksomheder her i 2020 – samlet de fordele ved Salesforce, som appelerer stærkest til virksomhederne.

Se de 7 fordele ved Salesforce under faktaboksen, hvor du kan få overblik over, hvad Salesforce indeholder.

 

Overblik: Hvad indeholder Salesforce?

  1. 5 “clouds”: Sales Cloud, Marketing Cloud, Commerce Cloud, Service Cloud og Community Cloud
  2. Datadrevet B2B e-commerce, B2C og omnichannel e-commerce
  3. Stærke automatiseringer af gængse processer i marketing, salg, levering, betalinger osv.
  4. CRM system (#1 på verdensplan) bygget sammen med Commerce
  5. Lagerstyring og 100% transparent Order Management System
  6. Advancerede værktøjer til tracking, analyse, kundeindsigt og forecasting
  7. Dynamiske dashboards
  8. Apps og app-udvikling (over 4000 Apps ligger præintegreret på Salesforce AppExchange)
  9. Det hele tilsat kunstig intelligens via Salesforce Einstein AI, som er bygget direkte ind i CRM.

Nye features kommer hele tiden til og udvides, fordi Salesforce har et kæmpe internt apparat af udviklere og specialister. Det betyder også, at din platform hele tiden og ganske automatisk bliver bedre.

7 fordele ved Salesforce CRM, Commerce, Sales og Marketing:

1. Salesforce er en komplet native commerce platform med en “proven” track record:

Salesforce har out-of-the-box ALT det, du som stor B2B eller B2C virksomheder ønsker for at nedbryde siloer, binde online og butikker sammen (POS, Order Management, Store operations etc.) og skabe excellente købsoplevelser for kunderne.

Over 150.000 virksomheder, inkl. giganter som Spotify, Adidas, T Mobile, Schneider Electric og Western Union, benytter Salesforce, som i dag betragtes som suveræn markedsleder.

Webinar: Salesforce for B2B - Reasons to invest & how to get a quick start

Kom med til webinaret om Salesforce B2B Commerce Cloud den 26. januar med Mukul Vaghela, tidligere Global Principal Architect for LÓreal group i Paris og nu Head of Practice i IMPACT – tilmeld dig her.

2. Salesforce har gennemskuelig licens og pricing-model

Salesforce har en 100% gennemskuelig licens og pris-model, som ikke skal beregnes påny fra virksomhed til virksomhed. Ingen dårlige overraskelser eller ekstraregninger. Der er lige nu 4 versioner af Salesforce CRM. Hver version indeholder 3 årlige opdateringer. Så du betaler ikke ekstra for den innovation, der kontinuerligt sker.

Da Salesforce entrerede markedet, introducerede de et “fee per user”. Det har gjort Salesforces prismodel attraktiv i modsætning til andre udbydere, som opkræver dyre månedlige licenser for software, opgraderinger, support m.m.

3. Salesforce er 100% cloud-baseret og mobilT

Salesforce er cloudbaseret. Så meget at alle Salesforces produkter noget med Cloud.

Du slipper for at bygge en kompleks it infrastruktur op fra bunden, men kan i stedet nyde alle de fordele, der følger med en skalérbar og fleksibel og 100% cloudbaseret løsning.

Salesforce er bygget 100% til mobil. Du kan som sælger se dashboards og styre alting fra Salesforce app, som følger med licensen, virker cross-device og kan customizes efter dine behov.

Salesforce Commerce Cloud
4. Salesforce kan nemt tilpasses din virksomhed, størrelse og branche

Du kan nemt tilpasse Salesforce efter dit behov. Og skalére, udvikle og tilpasse i takt med din udvikling. Du kommer således rundt om en klassisk udfordring, hvor du står med én platform, som ikke kan tilpasses i takt med, at I vækster.

På Salesforce kan du tilpasse efter en lang række kriterier og branchespecifikke moduler, der er designet specifikt til den enkelte branchens kendetegn og behov.

5. Stabilt og super sikkert: Salesforces platform går aldrig ned på Black Friday (eller noget andet tidspunkt)

Salesforces stabile e-commerce platform udmærker sig også ved at være nem, hurtig og sikker at komme i luften med. Det samme gælder tiden derefter. Den går aldrig ned.

Du kan altid følge med i real time om Salesforce performance og sikkerhed.

Jiedon ding er salesforce b2b ekspert hos imapct
Salesforce Cloud Commerce
6. Lave driftsudgifter på Salesforce = lille behov for vedligehold

Dit løbende månedlige behov for support falder markant. Mange virksomheder oplever at gå fra at skulle bruge 25-50 timers support om måneden på deres tidligere platform til mellem 5 og 10 timers support per måned på Salesforce.

Da vi hos IMPACT flyttede Chr. Hansens B2B-forretning over på Salesforce, faldt deres interne tidsforbrug på at supportere selve platformen til en 1/10 (en tiendedel) af det tidligere ressourcetræk ifølge dem selv.

7. Salesforce hybrid CMS

I november 2019 annoncerede Salesforce sit nye Salesforce CMS (content management system). Se mere herunder.

Salesforce hybrid CMS designet til omnichannel:

Målene var simple: At alle CMS-brugere og redaktører, ligefra begyndere til eksperter, nemt og hurtigt kan:

  1. Skabe og opdatere personaliseret content hurtigere end før,
  2. Sende det samme stykket content i tilpasset form til hvilken som helst marketing-/salgskanal,
  3. Samle al data ét sted, fordi content og kanaler er connected ét og samme sted og samler al data om kunden.
Salesforce Commerce

Vi valgte IMPACT som Salesforce implementeringspartner på grund af deres mindset om at levere og skabe resultater, deres virksomhedskultur og personlighed og på grund af deres commerce-specialisering og erfarne medarbejdere

Kåre Buch PetersenDigital Business Service - Global IT, Chr. Hansen
Resumé: Salesforce Highlights

Hos IMPACT mærker vi en kraftigt stigende efterspørgsel efter Salesforce, og med ovenstående in mente er det ikke underligt.

Vi har rekrutteret og opkvalificeret massivt på Salesforce-kompetencer og er nu blandt de suværent stærkeste Salesforce bureauer og implementeringspartnere i Norden på alle Salesforces Cloud løsninger til både B2B og B2C.

Det bliver understreget og anerkendt af Salesforce, da de valgte IMPACT som 1 af blot 8 globale partnere til deres store B2B-satsning og det eneste bureau i Norden.

 

Vil du vide mere
om Salesforce?

Så tag fat i Troels, han er ekspert på området.

Troels Haugstrup | IMPACT Team