Skifter navn: Episerver bliver til Optimizely

27. januar 2021

Fra Episerver til Optimizely

Optimizely-brandet er stærkere positioneret globalt og associeres mere med et dynamisk forretningsfokus på optimering, personalisering og commerce. Netop den strategiske position stræber Episerver efter og sløjfer derfor sit eget navn fra september 2021.

Giver det mening at have ”server” i sit navn, når man laver cloud commerce?

Hvordan ændrer man forståelsen i markedet fra klassisk svensk CMS-virksomhed til markedsledende og dynamisk e-commerce tech provider, der skaber stærke digitale, personaliserede kundeoplevelser for store internationale virksomheder?

Disse og mange andre overvejelser får nu Episerver til at “slette” sit eget brand og skifte navn til Optimizely – efter den virksomhed, som Episerver opkøbte i oktober 2020.

Navneskiftet træder officielt i kraft til september 2021, hvor også website og branding skifter 100% over.

Digital experience is a journey without a finish line. Ultimately, our customers want to innovate and use data to confidentially create and optimise every customer experience based on actual outcomes. The Optimizely brand very much galvanizes this vision and uniquely positions us to define the future of DXP market.

Alexander Atzberger CEO of Optimizely

Optimizely matcher markedets fokus

Episerver har de seneste år transformeret sig mere og mere over mod cloud commerce, digital experience platforms (DxP), personalisering og dynamisk content management.

Med købet af Optimizely i 2020 blev datadrevne performance-test, konverteringsoptimering, personaliserede oplevelser m.v. en integreret del af Episerver.

Selve brandforståelsen er bare aldrig rigtig rykket med, hvilket Episerver nu tager konsekvensen af.

Se Alexander Atzberger, CEO i Optimizely, forklare navneskiftet her

Episerver skifter navn til Optimizely

Stærkere brand og positionering

Episerver, som oprindeligt hed Elektropost, har siden starten i 1994 været igennem utallige fusioner, opkøb, navneskifte og brandingprocesser (se hele listen her).

Brandet fremstår derfor, ifølge Episerver selv, fragmenteret og støvet i markedet som en CMS-leverandør.

Helt modsat forholder det sig med Optimizely, som står stærkt på performance, large-scale CRO-eksperimenter, løbende optimeringer, bedre resultater og stærkere forretning.

Læs pressemeddelelsen fra Episerver/Optimizely her.

IMPACT og Episerver

+10

Episerver løsninger på to år

+10

Episerver certificeringer

+120

Udviklere

IMPACT er Episerver Gold partner

Vores Episerver-kunder