Første i Norden på Salesforce B2B Commerce Cloud

15. maj 2019

Som de første i Norden har IMPACT udviklet en løsning på Salesforce B2B Commerce Cloud. Projektet sætter nye standarder for B2B-virksomheders udvikling på commerce-området.

først på ny platform

IMPACTs ambition om at være teknologiske frontrunners blev slået fast, da et nyt, stort projekt på Salesforce B2B Commerce Cloud gik live, som det første i Norden.

”På verdensplan er der endnu ikke ret mange løsninger live på den her platform, og vi har virkelig lagt os i selen for at sikre, at det blev et succesfuldt projekt. Nu har vi været med til at bygge Nordens første løsning på den her platform – til tiden og indenfor budget. Det er jeg virkelig stolt af,” siger Claus Høyer Madsen, der er CCO i IMPACT.

Salesforce B2B Commerce Cloud, der tidligere er kendt som CloudCraze, blev en del af Salesforce-familien i foråret 2018 og adskiller sig fra mange andre commerce-platforme ved at være baseret på en konfigurations- tilgang, hvor ny funktionalitet løbende bliver stillet til rådighed for brugerne af platformen, efterhånden som den bliver udviklet. Det gør, at platformen hele tiden er opdateret og ikke ender som et udviklingstungt projekt med løbende udvikling og vedligeholdelse. Samtidig taler platformen sammen med Salesforce CRM, hvilket giver en gnidningsfri integration og et 360 graders billede af kunderne på tværs af salg, kundeservice og commerce.

Implementeringen af Salesforce B2B Commerce Cloud er sket i tæt dialog med Salesforce, der har reviewet blueprints og kode på løsningen samt gennemført performancetest. Og den endelig løsning høster stor anerkendelse.

IMPACT-teamet udviser stor ekspertise og har vist, at ny teknologi sammen med commerce-erfaring er en god kombination.

Lars GrønkjærNordisk Direktør for Salesforce Commerce Cloud

Stort potentiale for B2B

Mens B2C-markedet i mange år har været langt fremme med at skabe gode online købsoplevelser, er markedet for B2B-virksomeder for alvor først modent nu. Netop derfor er potentialet enormt for B2B-virksomheder, fortæller Claus Høyer Madsen.

”Vores erfaring er, at virksomheder kan skabe en solid vækst i deres digitale samhandel med deres kunder. Særligt de B2B-virksomheder, som allerede har investeret i Salesforce CRM, bør overveje den positive gevinst, som de kan hente ved at implementere Salesforce B2B Commerce Cloud,” siger han.

IMPACT har udviklet B2B commerce-løsninger for bl.a. HAY, Carl Ras og Widex.

Vil du vide mere
om Salesforce B2B Commerce Cloud?

Så kontakt Michael. Han kan fortælle meget mere om samarbejdet med Salesforce.

Michael Wiatr is Business Consulting Director at IMPACT omnichannel