IMPACT blandt de mest populære bureauer

8. januar 2020

IMPACT blander sig i Top 5

IMPACT tager stort hop frem i årets MyImage-analyse og har et af de stærkeste images blandt digitale bureauer.

De seneste par år har der været skruet godt op for blusset under IMPACTs udvikling. På tre år har vi fordoblet antallet af medarbejdere, åbnet tre nye kontorer og vundet flere store priser. Det har sat IMPACT på bureaukortet. Det viser årets MyImage-analyse, hvor 863 marketingansvarlige har bedømt 25 digitale bureauer.

IMPACT indtager en flot andenplads i brandstyrke efter at være hoppet seks pladser op i forhold til 2019. Brandstyrke dækker over kendskabet til bureauet, lysten til at invitere bureauet til pitch – og momentum, som er lysten til at invitere til pitch, korrigeret for bureauets kundeandel.

Også når det kommer til det samlede image, er IMPACT med helt fremme. Her ender IMPACT på en fjerdeplads og er rykket to pladser op i forhold til 2019.

Jeg er meget stolt over årets resultat. De seneste år har vi arbejdet målrettet med at positionere os og udbrede kendskabet til os, og med undersøgelsen kan vi se, at vi har fat i noget.

Kasper Holst, IMPACT CEO, Omnichannel event
Kasper HolstCEO, IMPACT
Mange kender IMPACT

Til spørgsmålet om hvor godt de adspurgte kender de forskellige bureauer, kommer IMPACT ind på en fjerdeplads. Samme plads indtager IMPACT til spørgsmålet om, hvilke bureauer de vil invitere ind til et pitch.

Dog er der forskel på, hvor stærkt kendskabet til IMPACT er alt efter respondenternes geografiske placering. Generelt står IMPACT stærkere i den vestlige del af landet, hvor 18% flere kender IMPACT. Det er ikke overraskende, da IMPACT har haft hovedsæde i Aarhus siden 1998 og først åbnede kontor i København i 2017.

I 2018 var det kun 30% i den østlige del af landet, der kendte IMPACT. Siden er tallet steget til 38% i 2019 og 48% i 2020. Af de vestlige respondenter er det hele 66%, der kender IMPACT i år.

Jeg har en klar forventning om, at vi til næste år er rykket endnu mere frem. Vores ambition er at blive førende i Skandinavien og på sigt i Europa.

Kasper HolstCEO, IMPACT