IMPACT
leverer rekordregnskab

3. maj 2018

Danmarks største konsulenthus inden for Digital Commerce

IMPACT leverer bedste årsregnskab nogensinde med en bruttofortjeneste på 84 mio. kr. og et resultat før skat på 10,9 mio. kr. Kompetente kolleger og modige kunder er nøglen til succes.

I dag aflægger IMPACT rekordregnskab og er nu Danmarks største konsulenthus inden for e-handel – målt både på omsætning, medarbejdere og antal store kunder.

I 2017 var IMPACTs bruttofortjeneste på 84 mio. kr., hvilket er en stigning på 25 procent sammenlignet med året før. Bundlinjen er forbedret med 28 procent fra 8,5 mio. kr. før skat til 10,9 mio. kr. før skat. Væksten er udelukkende organisk.

Organisk vækst fortsætter

”Strategien for 2017 var at styrke interne processer og ekspertise med et særligt fokus på at udvikle alle medarbejderes kompetencer i strategi, data og kundeloyalitet, så vi fortsat kunne levere løsninger af høj kvalitet. Det har betalt sig, og vi kan i dag præsentere IMPACTs bedste årsregnskab nogensinde,” siger Kasper Holst, CEO og partner i IMPACT og fortsætter:

”Årets resultat viser, at vi fortsat præsterer en høj organisk vækst, hvor vi fastholder en rigtig flot overskudsgrad. Og det kan vi godt være stolte over.”

IMPACT blev i 2017 kåret som Gazelle-virksomhed for syvende år. Kriteriet for kåringen er blandt andet, at virksomhedens omsætning som minimum skal være fordoblet i løbet af de seneste fire år. Og i det forgangne år har IMPACT leveret løsninger til virksomheder som Ganni, HAY og nemlig.com.

Kundetilfredshed er ledestjernen

Ifølge Kasper Holst findes svaret på virksomhedens store succes blandt andet i et dedikeret fokus på at sætte kunden i centrum.

”Alle medarbejdere i IMPACT vurderes på kundetilfredshed. Det giver en kundeorienteret kultur i vores virksomhed, hvor service er i højsædet,” siger Kasper Holst og uddyber:

”Vi har mange kunder, som vi har arbejdet sammen med i rigtig mange år. Det betyder også, at vi har en meget lav churn rate, hvilket vi er rigtigt stolte af. For vi kan også se, at jo bedre vi lærer en kunde at kende, desto bedre kan vi levere helt unikke løsninger, der understøtter deres forretning på bedst mulig vis.”

Kasper Holst understreger, at IMPACTs succes selvfølgelig også beror på kunder, der er modige og tør at vise vejen for e-handel i Danmark.

Vil du vide mere?

Så kontakt Marketing Manager Lotte Præstgaard.