Med hummel på globalt og digitalt væksteventyr

18. december 2019

Ny e-commerce-løsning skal indfri hummels ambitiøse vækstambitioner. Målet er både det europæiske marked og markeder som Indien, USA, APAC og MENA, som få danske retailere har formået at skabe digital succes på.

Hummel har længe stået stærkt på det danske hjemmemarked, men med en ny ambitiøs vækststrategi vil det folkekære brand nu for alvor satse internationalt. Et afgørende led i den nye strategi er en digital oprustning, som skal facilitere meget af den internationale vækst. Ind er kommet IMPACT og Salesforce, der sammen skal bygge hummels nye globale platform, som skal sætte skub i væksten de næste tre år.

Ifølge hummels 2023-strategi skal de vækste fra 1 til 2 mia. kr. i perioden 2017-2023, og væksten skal i høj grad komme fra digitalt. For at indfri ambitionerne har hummel jagtet både en partner og platform med dokumenteret international succes.

Vi har valgt IMPACT, fordi de har et stærkt team med full-service kompetencer. De er fagligt stærke indenfor e-commerce, men forstår sig også på forretning og vækst, og det er vigtigt for os.

Lau VesterdalChief Digital Officer, hummel

Mens Salesforce Commerce Cloud skal konsolidere kundedata og give hummel et 360 graders indblik i kunderne, skal IMPACT understøtte vækstrejsen teknisk, visuelt og strategisk.

Globale ambitioner

Den nye platform bliver som første step implementeret på syv europæiske markeder i foråret 2020 for hurtigt at ramme markedet, og herefter sparker hummel døren ind til det globale marked. Særligt markeder som Indien, USA, APAC og MENA har de store ambitioner for. Det er på trods af, at flere af disse er markeder, som få danske retailere har formået at få digital succes på.

”Vi har set et stort potentiale i flere vækstmarkeder, hvor hummel fremover skal være til stede digitalt såvel som fysisk. Det stiller store krav til vores omnichannel-indsats, hvis vi skal indfri vores vækstambitioner,” siger Lau Vesterdal.

Herunder vil også Tyrkiet kommer til at nyde godt af hummels digitale oprustning. Med 175 fysiske butikker i markedet er hummel allerede et velkendt brand, og med en stærk omnichannel-indsats vil de for alvor positionere sig som et af de førende sportsbrands.

Commerce og brand skal smelte sammen

For at sikre at hummels nye platform er med i kapløbet om det digitale verdensmesterskab, har IMPACT også fået til opgave at tilpasse designet til den nye løsning og implementere de nyeste omnichannel features, så platformen stadig er vinklet til den moderne forbruger de næste mange år frem.

hummel har store ambitioner om global e-commerce og vækst, og de tør tænke stort både teknisk og visuelt. Det er et rigtigt spændende projekt for os.

Michael Wiatr is Business Consulting Director at IMPACT omnichannel
Michael WiatrSalesforce Business Consulting Director, IMPACT. 

Blandt de nyeste e-commerce features er ’shop the look’, ‘one view’ af produkter og ‘promoted filters and categories’. Alt sammen er med til at hjælpe kunderne videre i købsprocessen, og for at skabe en unik købsoplevelse skal de bindes tæt sammen med hummels mangeårige brandhistorie.

”Vi bygger ikke en løsning til i går, men til flere år frem. Derfor er det afgørende, at tech, strategi og design spiller tæt sammen, så vi kan understøtte hummels vækst med en stærk brand-commerce-løsning,” siger Anders Bom, Senior Digital Designer, IMPACT.