Seminar:
No Bricks
No Clicks

16. og 17. maj 2018

Retail overlevelse
– Succes igennem omnichannel

Butikkernes rolle har ændret sig i takt med forbrugernes kompromisløse jagt på de bedste oplevelser og deres stigende forventninger til detailhandlen. ‘Research online -Purchase Offline’ er det nye normale, og har ændret købsadfærden. Det har gjort det lettere at være forbruger, men meget mere komplekst for butikkerne at vide, præcis hvor brugerens rejse rent faktisk begynder. Det stiller krav til brands og butikker om at skabe en ægte omnichannel-oplevelse, så forbrugerne får den rigtige løsning, på det rigtige sted, til den rigtige pris.

Virksomheder, der forstår dette, og tegner stregerne i visionen, kan skabe en sømløs omnichannel-oplevelse, der i sidste ende giver resultater på bundlinjen.

Bliv inspireret
af følgende survivers

Marianne Lyngby Pedersen
Walk the Talk: bestyrelsen med ind i digitaliseringen

Marianne Lyngby Pedersen, CEO – Bog & idé

Efter et par hårde år for bogbranchen er trenden nu vendt, og Bog & idé har gennemført en større digital transformation med digitalisering i fokus. Deres omnichannel-løsning har styrket ’klik og hent’-konceptet, som de ser store kommercielle muligheder i. De har skabt grundlaget for at skabe gode oplevelser for kunderne på tværs af fysiske butikker og de nye digitale platforme. Få indblik i en branche i global konkurrence, hvor nytænkning er et must for overlevelse.

Martin Pihl
Fra multichannel med venstre hånd til all-in på omnichannel

Martin Pihl, Head og Marketing & E-commerce – Silvan

Byggemarkedskæden Silvan blev sidste år opkøbt af en tysk kapitalfond, der har sat digitalisering øverst på agendaen. Målet er at etablere en solid førerposition i byggemarkedsbranchen i Danmark, inden amazon gør sit indtog. Men en sammensmeltning af on- og offline salgskanaler, er en større proces, der stikker dybere end blot sammenkobling af forretningssystemer. Det stiller krav til hele virksomhedens verdensbillede -helt op på bestyrelsesniveau. Kom og hør om Silvans digitale ambitioner, og hvilke konkrete tiltag de har søsat for at nå målet.

Janus Sandsgaard
KBH: STATUS PÅ DIGITALISERING I DANSK ERHVERVSLIV

Janus Sandsgaard, fagchef for IT og digitalisering – Dansk Erhverv

E-handlens indtog har på kort tid ændret vores indkøbsmønstre og er blevet set som en direkte konkurrent til den traditionelle detailhandel i gadebilledet. Men hvordan står det egentlig til med digitalisering i det danske erhvervsliv? Dansk Erhverv har beregnet nøgletallene for dansk e-handel og kortlagt de nyeste forbrugertrends, der netop handler om at styrke koblingen mellem fysiske og digitale kanaler.

Matthias Lumby Vesterdal
Aarhus: STATUS PÅ DIGITALISERING I DANSK ERHVERVSLIV

Matthias Lumby Vesterdal, Politisk konsulent – Dansk Erhverv

E-handlens indtog har på kort tid ændret vores indkøbsmønstre og er blevet set som en direkte konkurrent til den traditionelle detailhandel i gadebilledet. Men hvordan står det egentlig til med digitalisering i det danske erhvervsliv? Dansk Erhverv har beregnet nøgletallene for dansk e-handel og kortlagt de nyeste forbrugertrends, der netop handler om at styrke koblingen mellem fysiske og digitale kanaler.

Kasper Baldvinsson
Sneak peak på undersøgelse: Hvor god er Dansk retail til omnichannel?

Kasper Baldvinsson, Senior E-business Consultant – IMPACT

Hos IMPACT har vi i foråret 2018 indsamlet data til en omfattende temperaturmåling af omnichannel-modenheden i Dansk detailhandel. Rapporten er lige på trapperne, men som et sneak peak kan du til dette seminar høre Kasper Baldvinsson løfte sløret for en række af de overraskende findings og blive klogere på, hvor I selv ligger i feltet.

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan tilmelder jeg mig?

Du tilmelder dig seminaret via tilmeldingsformularen her på siden. Så snart du har tilmeldt dig, vil du modtage en bekræftelse på e-mail.

Hvornår foregår det?

Aarhus: 16. maj 2018. Kl. 8:30 – 12:30

København: 17. maj 2018 kl. 8:30 – 12:30

Hvor lang tid tager seminaret?

Seminaret varer ca. 4 timer, fra kl. 8:30 – 12:30, og der vil efterfølgende være mulighed for at tale med de enkelte oplægsholdere.

Hvad er adressen?
Aarhus

Centralværkstedet
Værkmestergade 9
8000 Aarhus C

København

CfL, Center for Ledelse
Folke Bernadottes Allé 45
2100 København Ø

Hvad koster det?

Deltagelse i seminaret er gratis. Det er skræddersyet til virksomheder, der har e-handel, digital transformation og omnichannel på agendaen. Hvis du er marketingchef, e-commerce-ansvarlig eller beslutningstager, og har brug for indsigt i, hvad de bedste i retail gør, så tag formiddagen fri! Og kom med til dette inspirerende seminar.

Pga. begrænset plads forbeholder vi os retten til at opkræve et no-show fee på 500 kr. ved udeblivelse uden afbud.

Programmet

08.30 – 09.00: Morgenmad og registrering

09.00 – 09.45: Fra multichannel til all-in på omnichannel. v. Martin Pihl, Head of Marketing & E-commerce, Silvan

09.45 – 10.15: Status på digitalisering i dansk erhvervsliv. v. Janus Sandsgaard, Fagchef for IT og Digitalisering, Dansk Erhverv (KBH) eller Matthias Lumby Vesterdal, Politisk konsulent, Dansk Erhverv (AAR)

10.15 – 10.30: Pause & forfriskning

10.30 – 11.15: Walk the talk: Bestyrelsen med ind i digitaliseringen. v. Marianne Lyngby Pedersen, CEO, Bog & idé

11.15 – 11.30: Sneak peak på omnichannel-rapport: Hvor god er dansk detailhandel til omnichannel? v. Karsten Birkelund, Senior E-business consultant (KBH) eller Kasper Baldvinsson, Senior E-business Consultant, IMPACT (AAR)

11.30 – 11.45: Q&A med oplægsholdere

Seminaret arrangeres i samarbejde mellem

Vil du vide mere om seminaret?

Har du spørgsmål eller ønsker uddybende information, så tag fat i Ditte.