OMNICHANNEL
HJALP OS MED AT VINDE EN KATEGORI TILBAGE, SOM VI TROEDE, VI EJEDE

Skoringen var ved at miste en produktkategori, de følte, de ejede.

Et nyt indholdsunivers efterfulgt af en succesrig babypakke gjorde igen Skoringen til kongen af børnefodtøj.

I Danmark har Skoringen i årtier været synonym for fodtøj til børn. Men for et par år siden begyndte deres konstante momentum at skride.

Vi begyndte at miste synlighed på Google, når det kom til børnenes fodtøj, og følte, at vi var nødt til at reagere. Bedre før end senere. Derfor lancerede vi hurtigt "Skoringen Børneunivers" - et helt nyt univers med artikler, videoer samt vejledning om børns fødder og fodtøj.

Peter EistrupE-Commerce Manager for Skoringen
CUSTOMER DATA PLATFORM

Skoringen er en af de få retailere i Danmark med en customer data platform (CDP). Det giver dem et 360° overblik over kunderne, så de kan skabe personaliserede oplevelser på tværs af kanaler.

I stedet for at udsende “en-til-mange”-nyhedsbreve kan de udsende 1:1 personaliseret kommunikation til et publikum, der allerede har vist interesse for et bestemt produkt/en bestemt kategori.

Skoringen, Omnichannel
Skoringen, Omnichannel

ANALYSE SIKREDE ØJEBLIKKELIG VIRKNING

Før lanceringen af det nye univers arbejdede Skoringen med at identificere de specifikke søgeord, hvor de tabte mest terræn.

Vores grundige analyse hjalp os med at identificere specifikke nøgleord og udtryk. Efterfølgende sørgede vi for, at disse ord og vendinger blev fremhævet i vores artikler på 'Skoringen Børneunivers'.

Peter EistrupE-Commerce Manager for Skoringen

Skoringens analytiske fodarbejde gav pote. Efter lanceringen af det nye univers oplevede de hurtigt en betydelig stigning i synligheden på Google.

Med den virkningsfulde innovation af indhold i ryggen ønskede Skoringen nu at gå et skridt videre. 

Skoringen, Omnichannel

“UDSOLGT” BABYPAKKE

Kort efter lanceringen af det nye børneunivers lancerede Skoringen deres gratis babypakke, som viste sig at være et øjeblikkeligt hit hos kunder med nyfødte eller babyer på vej.

Babypakken indeholdt en række praktiske ting til småbørn, såsom skridsikre strømper, miniaturebøger, legetøj og gavekort med fremtidige rabatter.

“Vores kunder bestilte babypakken online, men vi sikrede trafik til vores butikker ved at sørge for, at pakken blev afhentet i en af vores butikker. Desuden tilmeldte forældrene sig vores nyhedsbrev og oplyste deres nyfødtes fødselsdato,” forklarer Peter Eistrup. Han fortsætter:

På den måde kunne vi tilbyde dem nyttige oplysninger, der er skræddersyet til udviklingen af deres spædbørns fødder, gøre det muligt for vores medarbejdere at starte en dialog om børnenes fodtøj og også tilbyde de relevante sko på det rigtige tidspunkt, efterhånden som børnene bliver ældre.

Peter EistrupE-Commerce Manager for Skoringen

Babypakken viste sig at være en stor succes, idet den ikke bare var udsolgt én men to gange, og Peter Eistrup betragter babypakken som Skoringens første fuldkomne omnichannel-oplevelse, der sikrede en elegant og problemfri forbindelse mellem online og de fysiske butikker. 

Skoringen, Omnichannel
Skoringen, Omnichannel

Jeg er stolt over, at det er lykkedes os at skabe et succesfuldt og unikt univers, der passer så godt til Skoringens DNA, ved at analysere manglerne i vores tidligere setup. Vi ændrede vores strategi fra at fokusere mindre på hardcore, taktisk salg til at fokusere mere på at levere information og vejledning.

Peter EistrupE-Commerce Manager for Skoringen

VIGTIGHEDEN AF POSITIONERING

Skoringen sælger ikke kun sko til børn, men har også et bredt udvalg af sneakers og andet fodtøj til voksne.

Så hvorfor er det så vigtigt for Skoringen at fastholde en stærk position i børneskokategorien?

“På et marked med et stigende antal konkurrenter - især mange pure-players - er vi nødt til at bibeholde positionen som" familiens yndlingsskobutik". Børnenes univers gjorde os i stand til at skabe en tættere forbindelse end nogensinde før med forældrene - og hjælpe dem i deres søgen efter det første par sko til deres lille ny, samtidig med at vi etablerede en vigtig relation," fastslår Peter Eistrup, og fortsætter:

For en kæde som Skoringen er det essentielt, at vi skaber loyale bånd til familierne så tidligt som muligt. Det sikrer, at vi maksimerer den mulige customer lifetime value, hvilket er yderst vigtigt, hvis vi skal trives på et marked, hvor konkurrencen altid vil være hård.

Peter EistrupE-Commerce Manager for Skoringen
Skoringen, Omnichannel