Nemlig.com
Nøgleordet er personalisering

Danmarks største onlinesupermarked revolutionerer indkøbsoplevelsen

00. Hurtige fakta
Top 10

Danmarks mest besøgte netbutikker

+1 milliard

I omsætning efter få år i markedet

Danmarks førende

Online supermarked

Kunde siden

2016

Fagområder

Strategi, UX/Design, Platform, Marketing

Kontaktperson

Ask Ullerup,
Concept & Tech. Director

01.
UDFORDRING

Hvordan skaber vi
Danmarks bedste
dagligvare oplevelse?

nemlig.coms vision er at skabe et bedre liv for danskerne. At lette hverdagen for de mange travle forbrugere og tilbyde dem den ultimative handlefrihed – at handle ALT på ét sted når og hvor de vil med levering lige til hoveddøren. Målsætningen er at gøre nemlig.com til danskernes foretrukne supermarked ved at skabe en unik og 100 % personaliseret kundeoplevelse. En indkøbsoplevelse, som er relevant og inspirerende for den enkelte.

02. KONCEPT

DEN PERSONLIGE INDKØBSOPLEVELSE

Vi tror på, at en personlig indkøbsoplevelse giver høj konvertering. Relevante budskaber i den rette sammenhæng skaber engagement og i sidste ende loyale kunder. Derfor er nøgleordet for den nye indkøbsoplevelse på nemlig.com personalisering.

Hver eneste kunde mødes nu af en fuldt ud personaliseret indkøbsoplevelse, der bliver skabt ud fra den enkeltes præferencer og købshistorik. Alt fra forsiden og kategorisiderne til søgeresultaterne er baseret på den enkelte kundes indkøbsvaner, hvilket gør det enkelt, relevant og inspirerende for kunderne at handle dagligvarer. Uanset om kunden sidder i sofaen, i bussen eller på arbejdet.

AUTOMATISK FAVORITMARKERING

Forestil dig et supermarked, hvor de varer, du bedst kan lide, altid er lige ved hånden. Sådan er det på nemlig.com. Med et lille hjerte markeres kunderne deres favoritvarer, hvilket giver dem den mest fremtrædende plads i supermarkedet.

LEVERING NÅR DET PASSER

Kunderne kan få leveret varerne i det time-interval, der passer dem bedst. Både morgen, formiddag, eftermiddag og aften leveres alle indkøbene lige til døren. Kunden taster sit postnummer, og så kan herefter vælge leveringstider og se priser. Dét er enkelt.

OPSKRIFTER. ENKELT. NEMT. HURTIGT.

nemlig.com gør en dyd ud af at inspirere sine kunder, og således kan man gå på opdagelse i opskriftsuniverset med mere end 1.200 opskrifter og mulighed for at tilpasse opskriftsindkøbslisten efter egne præferencer. Med ét klik er alle ingredienserne i kurven.

Vi skaber en 100 % unik oplevelse og arbejder mod at gøre nemlig.com til det enkleste og mest behagelige sted at købe sine dagligvarer

Stefan PlengeAdm. direktør nemlig.com
03. PROCESS

Tæt samarbejde skaber resultater

Vores samarbejde med nemlig.com har på alle måder været unikt. Fælles teams har arbejdet sammen på tværs fra kick-off og analyse til udvikling og implementering. Mange kompetencer og forskellige vinkler på problemstillingerne skaber gode løsninger, og vores tætte samarbejde skaber resultater.

Fælles mission – Fælles team

Vi indledte samarbejdet med et stort kick-off-event. Her sammensatte vi fælles teams og efter intensive markedsanalyser, fastlagde vi den fælles mission; At skabe Danmarks mest personlige supermarked. Siden har vi samarbejdet intenst med at løfte brugeroplevelsen for nemlig.coms kunder, og fælles udviklingsteams har skabt en løsning, der løfter standarderne for commerce i Danmark. I dag samarbejder vi fortsat om kontinuerlige forbedringer og nye tiltag.

Vores målrettede arbejde med personalisering har gjort, at nemlig.coms konvertering er i særklasse i branchen.

Ask UllerupConcept & Tech. Director
04.
Løsningen

Succesfuld relancering af nemlig.com

Over en nat skiftede nemlig.com sammen med IMPACT hele platformen. Kunderne blev næste morgen mødt af den nye, forbedrede indkøbsoplevelse, og har fra starten taget det nye site og den nye indkøbsoplevelse til sig. Det nye nemlig.com site er med til at flytte grænserne for, hvordan vi handler dagligvarer.

Høj skalerbarhed. performance. og personalisering.

Platformen bygger på markedets bedste teknologier, som er nøje udvalgt til at understøtte nemlig.coms forretning og kunderejse. Sitecores platform er hele sitets motor, der sikrer høj skalerbarhed og performance, og Raptors personaliseringsteknologi skaber unikke produktforslag til hver enkelt kunde. Med disse teknologier til grund er det muligt at give kunderne en relevant, inspirerende og personlig indkøbsoplevelse.

Onboarding i verdensklasse

Også når det kommer til relevant marketing er nemlig.com i særklasse. Målrettet arbejde med digital marketing giver nye kunder en on-boarding i verdensklasse. Det er enkelt at blive ny kunde hos nemlig.com, og kunderne fastholdes. Alle nemlig.coms kunder kommer ind i et marketing-flow, der er skræddersyet ud fra kundernes købsmønstre. Salesforce Marketing Cloud håndterer nemlig.coms marketing automation, som giver kunderne personligt tilpassede budskaber via mail, post, SMS og push-beskeder.

05. RESULTAT

Flere kunder og øget konvertering

Arbejdet med den personaliserede indkøbsoplevelse har båret frugt. Således har nemlig.com vækstet i antal besøgende og antal kunder, og vigtigst af alt er omsætningen vækstet med 28 % i det seneste regnskabsår. Efter få år i markedet har nemlig.coms omsætning allerede rundet en milliard, og onlinesupermarkedet har sikret sig en plads på top 10 over danskernes mest benyttede netbutikker.

Ydermere benytter kunderne sig i stigende grad af det omfattende og inspirerende opskriftsunivers. Siden relanceringen af nemlig.com er brugen af opskriftsuniverset steget med 159% målt på sidevisninger.

+28%

Vækst i omsætning i seneste regnskabsår

+159%

Stigning i brug af opskrifter

+63%

Stigning i trafik

Vil du vide mere
om projektet?

Kontakt Ask, han brænder for at fortælle hele historien.