nemlig.com
Nøgleordet er personalisering
Danmarks største onlinesupermarked revolutionerer indkøbsoplevelsen
Antallet af dagligvarer
Omsætning
Andel af markedet for online dagligvarehandel
Højeste blandt danske netbutikker 2018, 2019
1X DDA
3X E-handelsprisen
Sitecore
Raptor
Salesforce Marketing Cloud
Kunden i fokus
Nemlig.com står i spidsen for en nem og personaliseret oplevelse for danskerne, når de skal handle ind. Med en ny motor bag sitet, bygget på sitecore, er der blev sikret skalerbarhed og hurtig performance. Raptor og Salesforce Marketing Cloud har løftet brugeroplevelsen igennem personalisering af produktforslag og et skræddersyet marketing-flow til kundens købsmønstre.
Det tætte samarbejde mellem nemlig.com og IMPACT har sikret hurtige resultater, som har medført flere priser og at nemlig.com nu er bedste score i NPS for top 20 netbutikker.
Vækst i omsætning
Stigning i brug af opskrifter
Stigning i trafik
UDFORDRING
Hvordan skaber vi
Danmarks bedste
dagligvare oplevelse?
Nemlig.coms vision er at skabe et bedre liv for danskerne. At lette hverdagen for de mange travle forbrugere og tilbyde dem den ultimative handlefrihed – at handle ALT på ét sted når og hvor de vil med levering lige til hoveddøren.
Målsætningen er at gøre nemlig.com til danskernes foretrukne supermarked ved at skabe en unik og 100% personaliseret kundeoplevelse. En indkøbsoplevelse, som er relevant og inspirerende for den enkelte.
AWARDVINDENDE COMMERCE
Nemlig.com har revolutioneret dagligvaremarkedet og har i flere år toppet FDIH’s liste med bedst NPS score blandt de mest benyttede webshop. nemlig.com har vundet flere priser:
- Guld (Commerce), Danish Digital Award 2019
- GULD-prisen, E-handelsprisen 2018
- B2C-virksomhed med online omsætning over 50 mio. kr., E-handelsprisen 2018
- B2C-virksomhed med online omsætning over 50 mio. kr., E-handelsprisen 2019*
- Best Web Content Experience ved Sitecore Experience Awards 2018.
*Det er kun anden gang i E-handelsprisens 20-årige historie, at samme virksomhed vinder samme kategori to år i træk.
DEN PERSONLIGE INDKØBSOPLEVELSE
Vi tror på, at en personlig indkøbsoplevelse giver høj konvertering. Relevante budskaber i den rette sammenhæng skaber engagement og i sidste ende loyale kunder.
Derfor er nøgleordet for den nye indkøbsoplevelse på nemlig.com personalisering.
Hver eneste kunde mødes nu af en fuldt ud personaliseret indkøbsoplevelse, der bliver skabt ud fra den enkeltes præferencer og købshistorik. Alt fra forsiden og kategorisiderne til søgeresultaterne er baseret på den enkelte kundes indkøbsvaner, hvilket gør det enkelt, relevant og inspirerende for kunderne at handle dagligvarer. Uanset om kunden sidder i sofaen, i bussen eller på arbejdet.
Forestil dig et supermarked, hvor de varer, du bedst kan lide, altid er lige ved hånden. Sådan er det på nemlig.com. Med et lille hjerte markeres kunderne deres favoritvarer, hvilket giver dem den mest fremtrædende plads i supermarkedet.
Kunderne kan få leveret varerne i det time-interval, der passer dem bedst. Både morgen, formiddag, eftermiddag og aften leveres alle indkøbene lige til døren. Kunden taster sit postnummer, og så kan herefter vælge leveringstider og se priser. Dét er enkelt.
nemlig.com gør en dyd ud af at inspirere sine kunder, og således kan man gå på opdagelse i opskriftsuniverset med mere end 1.200 opskrifter og mulighed for at tilpasse opskriftsindkøbslisten efter egne præferencer. Med ét klik er alle ingredienserne i kurven.
Vi skaber en 100 % unik oplevelse og arbejder mod at gøre nemlig.com til det enkleste og mest behagelige sted at købe sine dagligvarer
Tæt samarbejde skaber resultater
Vores samarbejde med nemlig.com har på alle måder været unikt. Fælles teams har arbejdet sammen på tværs fra kick-off og analyse til udvikling og implementering. Mange kompetencer og forskellige vinkler på problemstillingerne skaber gode løsninger, og vores tætte samarbejde skaber resultater.
Fælles mission – Fælles team
Vi indledte samarbejdet med et stort kick-off-event. Her sammensatte vi fælles teams og efter intensive markedsanalyser, fastlagde vi den fælles mission; At skabe Danmarks mest personlige supermarked. Siden har vi samarbejdet intenst med at løfte brugeroplevelsen for nemlig.coms kunder, og fælles udviklingsteams har skabt en løsning, der løfter standarderne for commerce i Danmark. I dag samarbejder vi fortsat om kontinuerlige forbedringer og nye tiltag.
Løsningen
Succesfuld relancering af nemlig.com
Over en nat skiftede nemlig.com sammen med IMPACT hele platformen.
Kunderne blev næste morgen mødt af den nye, forbedrede indkøbsoplevelse, og har fra starten taget det nye site og den nye indkøbsoplevelse til sig. Det nye nemlig.com site er med til at flytte grænserne for, hvordan vi handler dagligvarer.
Vores målrettede arbejde med personalisering har gjort, at nemlig.coms konvertering er i særklasse i branchen.
(Tak til Sunrise for lån af klip fra deres reklamefilm.)
Høj skalerbarhed. performance. og personalisering.
Platformen bygger på markedets bedste teknologier, som er nøje udvalgt til at understøtte nemlig.coms forretning og kunderejse. Sitecores platform er hele sitets motor, der sikrer høj skalerbarhed og performance, og Raptors personaliseringsteknologi skaber unikke produktforslag til hver enkelt kunde. Med disse teknologier til grund er det muligt at give kunderne en relevant, inspirerende og personlig indkøbsoplevelse.
Onboarding i verdensklasse
Også når det kommer til relevant marketing er nemlig.com i særklasse. Målrettet arbejde med digital marketing giver nye kunder en on-boarding i verdensklasse. Det er enkelt at blive ny kunde hos nemlig.com, og kunderne fastholdes. Alle nemlig.coms kunder kommer ind i et marketing-flow, der er skræddersyet ud fra kundernes købsmønstre. Salesforce Marketing Cloud håndterer nemlig.coms marketing automation, som giver kunderne personligt tilpassede budskaber via mail, post, SMS og push-beskeder.
Flere kunder og øget konvertering
Arbejdet med den personaliserede indkøbsoplevelse har båret frugt. Således har nemlig.com vækstet i antal besøgende og antal kunder, og vigtigst af alt er omsætningen vækstet med 28% i det seneste regnskabsår. Efter få år i markedet har nemlig.coms omsætning allerede rundet en milliard, og onlinesupermarkedet har sikret sig en plads på top 10 over danskernes mest benyttede netbutikker.
Ydermere benytter kunderne sig i stigende grad af det omfattende og inspirerende opskriftsunivers. Siden relanceringen af nemlig.com er brugen af opskriftsuniverset steget med 159% målt på sidevisninger.
Vækst i omsætning
Stigning i brug af opskrifter
Stigning i trafik
Vil du vide mere om projektet?
Kontakt Ask, han brænder for at fortælle hele historien.